View Single Post
  #163  
Vechi 02.12.2014, 13:40:13
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Marian Moraru Vezi mesajul
1. Cum intelegeti , si cum acceptati conceptul de trinitate. Inteleg ca a fost introdus destul de tarziu in dogma crestina (dupa vreo 300 de ani de la Hristos) si ca exista o asemanare suparatoare cu trinitatile idolatre precrestine.
Dumnezeu este, cel putin din punctul nostru de vedere, unul singur. Exista un singur Dumnerzeu. Acesta este asmenea unui trup spiritual cu trei capete. Sau, mai degraba, cu trei fete. El poate avea o fata sau alta spre noi, dar nimic din ce face Dumnezeu in exterior nu este facut numai de un singur ipostas al Lui. Noi putem avea in vedere un aspect sau altul, o fata sau alta. Spunem, de exemplu, ca Tatal este Creator ori ca Fiul este Rascumparator, ori ca Sfantul Spirit este Consolator. Dar, in realitate, toate aceste trei actiuni sunt facute, sincron, de Dumnezeu Unul. Acest lucru apare evident mai ales cand citim cu atentie cartile sfinte, de exemplu inceputul Evangheliei lui Ioan: vedem acolo cum Fiul pe toate le-a facut. Deci, este Creator.
La fel, cand ne rugam si spunem "Tatal nostru", noi nu avem in vedere pe Dumnezeu Tatal, ci pe Dumnezeu Unul. Acela este Tatal nostru.
Citat:
Plus ca, fiind un subiect foarte important este tratat cam "subtire" in Noul Testament.
Vedeti dv, Noul Testament nu este un tratat. Nu avem un capitol "Despre Sf Treime", asa cum nu avem altul "Despre Rascumparare", dupa cum avem in cartile de dogmatica.
Pe de alta parte, numeroase sunt locurile unde se vorbeste despre Sf Treime, si nu doar in Noul Testament, ci si in Vechiul. Noi nu trebuie sa credem ca vechii evrei credeau numai in Dumnezeu Tatal, dar nu si in Fiul. Ei credeau in Dumnezeu Unul, chiar daca nu aveau constiinta limpede a Treimii. Fiindca Dumnezeu nu se aratase lor plenar, in toate cele trei ipostaze simultan (decat "in ghicitura", ca la stejarul din Mamvri).


Citat:
2. In timpul rugaciunilor, crestinul ortodox trebuie sa se indrepte cu fata spre rasarit, si daca da, de ce? Are legatura cu venerarea soarelui?
Are multa legatura, fiindca Isus Cristos este Soarele nostru. El va veni de la rasarit, iar noi il asteptam. De aceea si mortii nostri se ingroapa cu capul spre rasarit, fiindca e directia de unde va veni invierea. Asa a si venit, cand a venit prima data Rasaritul cel de Sus. O stea (o cometa ?) s-a deplasat de la rasarit spre apus si dupa ea s-au luat trei crai de la Rasarit.

Citat:
3. Venerarea sfintilor cat de ok este, avand in vedere amploarea fenomenului si subtirimea justificarii biblice?
Dumnezeu nici nu vrea sa fie singur, nici nu este singur, ci in mijlocul unui "nor de martori": ingeri si sfinti. Vedem in Biblie multe cazuri de venerare a sfintilor. In Actele (Faptele) apostolilor vedem cum oamenii asteptau ca macar umbra lui Petru sa treaca peste ei si vroiau sa atinga macar hainele lui. Dupa cum, mai inainte, citisem in Evanghelie ca femei bolnave vroiau sa atinga macar hainele lui Isus si ca acest lucru le vindeca.

Atat de mare este rolul sfintilor, incat ei vor judeca lumea. Scrie in Biblie chiar asa: "nu stiti, oare, ca sfintii vor judeca lumea ?" (1 Cor 6:2). Ei, asezati pe 12 scaune, vor fi asesorii Judecatorului Cristos, cuvantul lor va atarna greu (Matei 19:28). Ce alinare ar fi daca am avea favoarea macar a unuia dintre ei, care sa depuna marturie pentru noi!
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 02.12.2014 at 13:42:48.
Reply With Quote