Citat:
În prealabil postat de Mosh-Neagu
Cu Sfantul Ignatie Briancianinov "m-am intalnit" cu vreo 4-5 ani in urma... Iar de Sf. Serafim de Sarov ma leaga o alta mangaiere si il tot caut mereu, macar in rugaciune, daca in invataturi se intampla mai rar. Poate undeva, ceva, se intelege gresit
|
Nu putem spune ca ii respectam pe sfinti daca respingem invataturile lor si ii mai si consideram fanatici pentru ca nu sunt in conformitate cu gandirea protestanta (ecumenista). Nu e mai usor de dedus ca aceasta ultima invatatura e gresita, nu invatatura Bisericii si a sfintilor, de ce ar trebui sa o adaptam noilor invataturi lumesti? Eu am dat exemplu doar doi sfinti, dar toti sfintii spun acelasi lucru si toate catehismele. Luther nu a inteles mai bine si nu a fost mai mare decat toti sfintii la un loc.
Sfantul Ignatie spune: "Daca insa vom socoti ratiunea ca sanatoasa, considerand-o astfel pe baza a ceva necunoscut, sovaielnic, nedeterminat, mereu schimbator, atunci ea, ca "sanatoasa",
va renega neaparat pe Hristos. Acest lucru e dovedit experimental. Ce zice judecata dumneavoastra, ratiunea dumneavoastra sanatoasa? Ca a recunoaste pieirea unor oameni buni, care nu cred in Hristos este un fapt potrivnic ratiunii dumneavoastra sanatoase! Si nu doar atat! Ci ca o asemenea pieire a oamenilor virtuosi e potrivnica milosteniei unei Fiinte atat de atotbune ca Dumnezeu. Ati avut cumva o revelatie de sus asupra acestui obiect, asupra a ceea ce e contrar si nu e contrar milosteniei lui Dumnezeu? Nu! Insa ratiunea dumneavoastra sanatoasa va spune asta! Ah, ratiunea dumneavoastra sanatoasa! Atunci, cu ratiunea dumneavoastra sanatoasa, de unde ati scos ca puteti intelege, cu patrunderea omeneasca limitata, ce este si ce nu este contrar milosteniei lui Dumnezeu?"
Vedem cum aceasta invatatura presupune de fapt neimportanta Bisericii, Sfintelor Taine, credintei in Hristos, etc. Adica tocmai acea renegare.
Citat:
În prealabil postat de Mosh-Neagu
Eu nu caut sa rastalmacesc nimic din TOT ce mi-a trecut prin fata ochilor. In general incerc sa nu fiu partinitor catusi de putin propriei mele credinte, pentru ca stiu ca toti fac la fel.
|
Si cum se afla adevarul, nu cautandu-l acolo unde este? daca cineva spune ca leul are zece picioare, altul ca ar avea cinci, iar altul ca are patru inseamna ca toti au dreptate? Iar a spune ca leul are patru picioare inseamnna ca ii urasti pe ceilalti? Dar daca e ceva mult mai important, ca mantuirea, a nu le spune adevarul nu inseamna de fapt ca ii uram si nu vrem sa se mantuiasca si ei? Daca nu il stim nu ne impiedica nimeni sa lasam deoparte delasarea si sa cercetam.
Eu iti scriu toate acestea dar probabil nu ai inca pamantul pregatit pe care sa incolteasca. Dar il poti pregati, eu la inceput m-am rugat de multe ori sa aflu adevarul in legatura cu catolicii si alte culte. Sigur primeste raspuns cel ce se roaga in adevar.
Citat:
În prealabil postat de Mosh-Neagu
"Astazi vei fi cu Mine in Rai!" Marturisirea lui Hristos, prin "botezul sangelui" nu poate fi mai mica decat Botezul clasic. Eu ma refeream la acei copii care au preferat sa fie decapitati decat sa se lepede de Hristos, desi nu cunosteau ortodoxia!
|
Desigur ca botezul sangelui nu e mai prejos decat cel cu apa, dimpotriva, de obicei acestia ajung sfinti martiri. Dar e vorba doar de credinta dreapta, daca cineva moare pentru zeul lui nu inseamna ca e martir. Ca e un nonsens vedem si in cazul de care am pomenit, al lui Pelagius. Acesta a fost omorat pentru credinta lui, de care nu a vrut sa se dezica desi era condamnat. Sfintii au condamnat omorarea lui, dar asta nu insemna ca e sfant pentru ca si-a dat viata pentru o erezie. Exista chiar un citat pe tema martiriului celor din afara dreptei credinte.
In legatura cu acei copiii, nu se spune ca erau catolici, acolo cei mai multi crestini sunt ortodocsii necalcedonieni.
Daca mai e nevoie iata ce scrie in toate catehismele. Am mai dat catehismul Sfantului Nicolae Velimirovici, iata si catehismul de pe credo, conditiile mantuirii:
http://www.credo.ro/catehism2.php?q=6
Tot din acel catehism, capitolul despre Biserica: "Caci daca "Hristos este capul Bisericii, trupul sau, al carui mantuitor este" (Efeseni. 5, 23), cum zice cuvantul dumnezeiesc al Sfintei Scripturi, atunci nimeni nu poate sa se impartaseasca de mantuire, daca nu este madular al trupului lui Hristos, adica al Bisericii. recum mladita se usuca daca este rupta de vita, de la care primeste hrana prin seva, tot asa si sufletul moare duhovniceste, adica isi pierde mantuirea, daca se rupe de Biserica, trupul tainic al lui Hristos, care il hraneste duhovniceste prin harul dumnezeiesc."