View Single Post
  #252  
Vechi 11.01.2015, 15:11:23
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

-ca tot a pomeni userul Mihnea Dragomir de arme:

"Ca o paranteza, e interesant ca, la fiecare atentat din SUA, stanga da vina pe Amendamentul Doi. Cand atentatele au loc in Franta sau in Norvegia, atunci stangistii se fac ca nu observa ca acestea sunt tari in care nu exista libertatea portului de arma: idiotii isi pot face rost de arme, in vreme ce oamenii cinstiti nu se pot apara."

..............

-parintele Mihai Aldea care a scris cartea "ortodoxia si artele martiale", e de acord ca romanii sa poata detine legal pistoale cu gloante ca se poata apara

-"artele marțiale sunt acele discipline care încearcă să cerceteze și, la nevoie, să pună în practică, la cel mai înalt nivel de competență, partea științei militare care studiază teoria și practica pregătirii și ducerii acțiunilor de luptă și a războiului.

-care este poziția Bisericii lui Hristos față de ele [arte martiale ]? Sunt ele de folos ori sunt rele?

-ce spun Scripturile ?

Oare cum se împacă aceste lucruri (definite ca arte marțiale) cu Ortodoxia?
Ce fel de legătură poate fi între război, bătaie, ucidere și toate celelalte asociate războiului și Ortodoxie?
Poate fi vreo împăcare între ele, sau se exclud total?
Și de unde plecăm în căutarea răspunsului?

Cercetați Scripturile!, ne poruncește Domnul nostru Iisus Hristos (Ioan 5.39). Prin ele, Îl putem cunoaște pe El și putem avea viață veșnică.
Dar, vai!
Tot în Scripturi stă scris - nici o proorocie a Scripturii nu se tâlcuiește după socotința fiecăruia (II Petru 1.20)!


Căci sunt în Scriptură cuvinte precum:

Nu vă împotriviți celui rău; iar cui te lovește peste obrazul drept, întoarce-i și pe celălalt. (Matei 5.39)
Întoarce sabia ta la locul ei, că toți cei ce scot sabia, de sabie vor pieri. (Matei 26.52)
Să nu ucizi! (Deuteronom 5.17)


Și toate aceste cuvinte au fost înțelese de mulți neo-protestanți, dar și de ortodocși influențați de pietismul neo-protestant, ca oprind pentru creștini, cu desăvârșire, orice act militar, orice folosire a armei sau a forței (violenței).
Sunt nenumărate texte neo-protestante, unele pretins obiective, altele de un patetism bolnăvicios, în care se osândește cu desăvârșire orice folosire sau posesie a armelor de către un creștin, orice participare la un conflict fizic – și mai ales armat! –, orice implicare în război sau bătălii… Și toate aceste texte pretind că se bazează numai și numai pe Biblie, că reflectă numai și numai conținutul și spiritul Bibliei, că sunt adevăr teologic .

-dar sunt în Sfintele Scripturi și cuvinte precum:

Unul din slujitorii, care era de față, I-a dat lui Iisus o palmă… Iisus i-a răspuns: Dacă am vorbit rău, dovedește ce este rău, iar dacă am vorbit bine, de ce Mă bați? (Ioan 18.23)


Acum însă cel ce are pungă să o ia, tot așa și traista, și cel ce nu are sabie să-și vândă haina și să-și cumpere. (Luca 22.36)
Și îl întrebau și ostașii, zicând: Dar noi ce să facem? Și le-a zis: Să nu asupriți pe nimeni, nici să învinuiți pe nedrept, și să fiți mulțumiți cu solda voastră. (Luca 3.14)

Dregătorii nu sunt frică pentru fapta bună, ci pentru cea rea. Voiești, deci, să nu-ți fie frică de stăpânire? Fă binele și vei avea laudă de la ea. Căci ea este slujitoare a lui Dumnezeu spre binele tău. Iar dacă faci rău, teme-te; căci nu în zadar poartă sabia; pentru că ea este slujitoare a lui Dumnezeu și răzbunătoare a mâniei Lui, asupra celui ce săvârșește răul. (Romani 13.3-4)

Laudele Domnului în gura lor și săbii cu două tăișuri în mâinile lor,
Ca să se răzbune pe neamuri și să pedepsească pe popoare,
Ca să lege pe împărații lor în obezi și pe cei slăviți ai lor în cătușe de fier,
Ca să facă între dânșii judecată scrisă. Slava aceasta este a tuturor cuvioșilor Săi. (Psalmi 149.6-9)

Și aceste cuvinte, cred unii, arată că uneori se cuvine să răbdăm, într-adevăr, chiar și moartea, fără crâcnire, dar sunt și împrejurări în care folosirea armelor este îngăduită și la fel sunt și forța sau violența, uciderea sau pedepsele corporale. De asemenea, ele arată că ostașii sunt primiți ca atare, fără să li se ceară a se lăsa de îndeletnicirea lor, și de Sfântul Ioan Botezătorul, și de Duhul Sfânt însuși (Faptele Apostolilor cap. 10 și 16.23-
34). Deci, spun cei care apelează la aceste cuvinte biblice, armele, războiul și artele marțiale sunt îngăduite de Biserică atâta vreme cât sunt folosite în conformitate cu legea morală."