Atunci când contemplăm înțelepciunea dumnezeiască în frumusețea lumii create, suntem în același timp atrași încă și mai puternic de frumusețea nepieritoare a Ființei Dumnezeiești descoperite nouă de Hristos. Pentru noi Evanghelia este autorevelarea divină. În năzuința noastră de a face din cuvântul Evangheliei substanța întregii noastre existențe, suntem eliberați prin puterea lui Dumnezeu de sub stăpânirea patimilor. Iisus este singurul Mântuitor în adevăratul sens al cuvântului. Rugăciunea creștină se săvârșește prin invocarea constantă a Numelui Său: Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu Celui Viu, miluiește-ne pe noi și lumea Ta.
Deși în realizarea ei ultimă, rugăciunea în Numele lui Iisus unește pe deplin omul cu Hristos, ipostasul uman nu se șterge, nu se pierde în Ființa Dumnezeiască ca o picătură de apă în ocean. „Eu sunt Lumina lumii… Eu sunt Calea, Adevărul și Viața” (Ioan 8, 12; 14, 6). Pentru creștini, Ființa, Adevărul, Viața nu sunt un „ce”, ci un „Cine”. Unde nu există o formă personală de existență, nu există nici o formă vie. Acolo unde în general nu există viață, nu există nici bine, nici rău, nici lumină, nici întuneric. „Și fără El nimic nu s-a făcut din ceea ce s-a făcut. Viață era într-Însul” (Ioan 1, 3-4).
Arhimandritul Sofronie
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
|