Am avut un preot-profesor in clasa a noua care pur si simplu ne dicta chestii. Nimeni nu le invata, dar se tinea de programa. Am avut un alt profesor, viitor preot in clasa a zecea care tot ne preda si se tine de programa si umplea nu stiu cate table cu notite. Nimeni nu le invata. Cel mai interesant era cand reuseam sa il distragem de la predat cu unele intrebari. Am avut un preot profesor in clasa a unsprezecea care nu se prea tinea de programa, dar orele lui erau de multe ori cele mai interesante in saptamana respectiva. Se poate sa imbini cunostintele cu discutii mai practice, colinde, etc.
Cat despre rugaciuni elementare -- ele cred ca ar trebui invatate in familie, sau daca nu la gimnaziu si scoala primara. La fel tot la gimnaziu copiii trebuie indemnati/facuti sa citeasca din Vechiul si Noul Testament. Cel putin eu asa am facut. In primii doi ani de gimnaziu la religie am citit aproape tot Vechiul Testament si aproape tot Noul Testament. Nu toata lumea citea, dar multi da. Mai ales din Mica Biblie.
Pe cei mai multi copii/tineri nu ii intereseaza istoria bisericeasca. Nici nu le-ar trebui oricum, dar programa aloca un numar nemasurat de ore de istorie bisericeasca in liceu.
|