Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
ps: cuvântul l-am extras dintr-o predică înregistrată, trebuie să respect dorința autorului de ai păstra anonimatul
|
Daca e cineva oarecare nu au mare importanta citatele din acea persoana, e ca si cum as cita ce imi spune vecinul, care nu e teolog.
Daca e cineva cunoscut nu cred ca e nevoie de acceptul sau, cu atat mai mult sa ti-l dea tie personal. In acest caz ar putea fi o strategie, ca sa comentez eu si apoi sa spui ca sfantul respectiv a spus asta.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Cei care aveau păcate de moarte fiind opriți de la împărtășire ieșeau afară din biserică la Liturghia credincioșilor. Știi Liturghia se compune din Liturghia catehumenilor (prima parte pâna la "Cei chemați ieșiti") și din Liturghia credincioșilor (a doua parte până la sfârșit).
|
Iti repet ca aceasta intoarcere la origini e o conceptie strict protestanta. Biserica nu s-a aflat in eroare din sec. IV, in niciun lucru. Catehumenii erau cei ce nu erau inca in Biserica, deci Botezati. La fel, cei cu pacate de moarte erau considerati afurisit o perioada de timp, cat dura perioada de poainta. Acestia nu stateau nici la rugaciuni, nu numai la Impartasire, plecau dupa citirea Evangheliei. Nu stiu daca plecau si cei cu pacate de moarte, n-am citit, e posibil.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Apoi, Sf Nicolae Cabasila explică foarte clar cum e cu păcatul de moarte (pentru cine vrea să vadă)
|
Tu esti cel care nu intelege (ma indoiesc ca nu ai vrea sa intelegi). Acel citat nu are nicio legatura cu spovedirea doar cand sunt pacate de moarte, ca la catolici. In acest citat, pe care l-am citit si eu la Par. Pruteanu, se arata si mai clar ca nu are nicio legatura cu spovedania. E vorba de pacatele care opresc de la Imparatsanie, nu stiu de cate ori sa iti scriu asta. Se pare ca nu stii, o sa dau si un link., cu pacatele ce opresc de la Impartasanie si perioada:
http://www.sfaturiortodoxe.ro/sfintelecanoane.htm
Asta dupa ce se spovedeste credinciosul, nu ca s-ar spovedi doar cand omoara pe cineva. Se pare ca la catolici tot de la acei teologi care au interpretat gresit aceste lucruri s-a ajuns sa se spuna ca doar la pacatele de moarte trebuie sa te spovedesti, la cele usoare nu. Nu vezi ca e exact invatatura de la catolici, ei fac asa?