http://www.scrigroup.com/educatie/so...LUI-S23584.php
"Cauzele homosexualitatii nu sunt cunoscute pe deplin incat explicatiile date – bio-genetice, endocrinologice, psihologice etc- raman incomplete. Cert, insa, este faptul ca homosexualitatea reala, manifesta, este data de dezvoltarea inadecvata a personalitatii psihosexuale, barbatul/femeia fiind fixat/a pe un obiect sexual similar lui, din perspectiva sexului; ea, homosexualitatea , ramane o inversiune sexuala de origine psihica dar facilitata de un teren constitutional genetic predispozant la care se adauga si unele stigmate somatice heterosexuale (T. Stoica , 1972).
Pornind de la aceste specificitati naturale, hotaratoare raman in homosexualitate: mediul favorizant inversiunii sexuale, natura primelor relatii sexuale (cine cu cine s-a acuplat), traumatismele( in sens general) heterosexuale, erorile educative ale relatiilor sexuale ( teama de sexul opus), gradul de dezvoltare al personalitatii etc. In fata unui asemenea fenomen existent, societatea – pe terenul careia acest fenomen a aparut – are chemarea morala de a-l recunoaste ca existand pentru ca asa cum stim din meditatiile lui Goethe „natura nu trebuie sa justifice nimic, totul exista”, si de a actiona in acord cu ce exista, cu ce este dat. Practicile uzitate candva de a blama pana la excomunicarea sau privarea de libertate a acestor oameni, sau de a pune semn de egalitate intre cei care au aceasta orientare sexuala (barbati si femei) cu lumea pacatosilor, a viciatilor, monstruozitatilor, criminalilor etc. este contrar naturii lor naturale, psihologice si psihosociologice. Este posibil ca si din lumea homosexualilor sa existe indivizi cu asemenea delicte, dar ele nu sunt rezultanta orientarii lor sexuale, dupa cum este posibil ca pe terenul relatiilor homosexuale sa apara si stari emotionale nestapanite si sa conduca la acte condamnabile - ura,gelozie,crima etc. – specifice, de altfel si in toate structurile bio-psiho-sociale ale individului uman.
Nu este omis faptul ca homosexualitatea in plan social, are si efecte nedorite, cum ar fi incapacitatea cuplului in reproducerea speciei umane, minimizarea functiei de socializare si educare, efecte psihopatologice si crize de identitate la copii, instabilitate afectiva, atitudini agresive etc. Dupa cum realitatea contemporana, cand asistam la initierea unor proiecte de tolerare a acestei minoritati sexuale, prin generoasa Carta Drepturilor Omului, evidentiaza faptul ca homosexualitatea maximizeaza functia de solidaritate a comunitatii; posibilitatea de adoptie a copilului in lesbianism nu exclude maternitatea si nici convietuirea cu proprii copii (sau cu cei adoptati). Astazi – sustine Giddens ( 2000) – multi barbati si femei homosexuali traiesc in cupluri cu relatii stabile, unele finalizate prin „casatorii” cu sau fara rezonanta in fata legii. Toleranta societatii civilizate fata de homosexuali face posibila incredintarea custodiei copiilor, iar femeilor sansa de a avea copii si de formare a familiilor cu parinti homosexuali .Daca la inceput aceste „familii” erau formate din cupluri de femei, dupa 1960/1970, acestea s-au extins si la cuplurile formate din barbati. Intentiile de „casatorie” intre cuplurile de homosexuali sunt tot mai presante, iar unele parlamente (Olanda) au in discutie asemenea proiecte de legi."