Subiect: Despre copiat
View Single Post
  #75  
Vechi 26.01.2015, 14:15:36
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

[quote=oaie_cugetatoare;579007]

1. Dintotdeauna profesorii au învățat în primul rând să fie buni pedagogi și psihologi ai copilului. Au învățat sau ar fi trebuit să învețe... A fi profesor (educator, în orice domeniu) înseamnă, înainte de toate, să poți conduce o clasă de elevi spre obiectivele învățării, momentane sau de perspectivă. Să poți organiza și desfășura o activitate complexă, cea mai complexă pentru elevi: instruirea și formarea. Aceasta se face mai întâi pe căile științei conducerii elevilor: Pedagogia. Imediat în sprijinul ei vine psihologia școlară - a elevului, a profesorului, a colectivului de elevi, a grupului profesorilor, a relațiilor cu părinții și cu alte persoane-instituții-organisme implicate în învățământ (primărie, institute, Biserică etc.). Educația unui copil în școală este un proces condus, în interacțiunea unui vast sistem de factori. El este condus și sub orientarea unei perspective sau finalități curriculare, unde miza socială e o dimensiune aparte.
Managementul clasei de elevi este o problemă crucială pe care o întâmpină orice profesor, începînd cu nivelul preșcolar și terminînd cu studiile postdoctorale.
Colega noastră își amintește, probabil, că la examenul de Titularizare a avut în bibliografia obligatorie câteva cărți pe tema "managementul clasei de elevi". Elementar! Absolut obligatoriu!

2. Aici nu discutăm ce vor să facă elevii cu banii, aceasta nefiind treaba noastră. Subiectul discuției este ce ar putea să facă profesorul, în speță colega care a cerut ajutor, pentru a depăși unele probleme, tipice, în munca didactică. E treaba elevilor ce fac cu banii și cu viața lor. E treaba noastră, ca dascăli, ce facem cu elevii! Trebuie să fim pregătiți pentru a ne juca rolul de profesor și a avea cu adevărat statutul față de care solicităm respect. Și bani. Așadar, dacă în timpul discuției despre competențele profesorului tu aduci argumentul că elevii au nu știu ce mai bun de făcut, eu îți reamintesc că ești liberă să te înscrii la alt club, anume la cel de bârfire și denigrare a elevilor. Aici voim să vedem cum își poate perfecționa activitatea un dascăl, pentru a-i ajuta pe elevi să îndrăgească activitatea școlară și să nu își mai autosaboteze pregătirea pentru viață. Ne poți lăsa să continuăm discuția? Te rog frumos...

3. Nu e treaba noastră să denigrăm directoratul școlii. Nici măcar nu avem date sigure că directoarea ar face un deserviciu elevilor și profesorului de chimie. Pentru colega de forum, reamintesc că directoratul nu e poliție politică persecutorie, ci este resursă și centru al conducerii. Sarcina mea ca profesor e să țin mereu legătura cu directoratul, pentru a fi în comuniune de interese și în convergență de sens cu cei care m-au angajat, care mă evaluează și mă plătesc, care mă ajută când am probleme și împreună cu care îmi petrec viața profesională. Directorul nu este sperietoare, ci sprijin și lider. Așadar, avem mereu ca prioritate comunicarea cu directoratul și nu sabotarea relației ierarhice.

4. Confunzi instituția de învățământ cu pușcăria.

5. Las-o mai moale cu "specimenele"... Mai mult nu-ți spun, am încredere că înțelegi singură.

6. Despre învățare încercăm să vorbim. Dar nu ne lași. Ai și dus discuția, hodoronc-tronc, la dracu... Vrei să iei o pauză cât să încropim un dialog în problema semnalată pe topic? E vorba despre un profesor care are nevoie de ajutor. Probabil e tânăr, nu are încă suficientă experiență și nu știe ce să facă, dă semne de supărare/tulburare și, deja, de neputință în rezolvarea problemei. I-ar fi de folos un schimb de opinii pe tema semnalată, eventual un ajutor concret, la obiect. Poți să înțelegi asta, creștine?
Reply With Quote