Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Pe site apare o notă de subsol: Cf. Nicodim Aghioritul, op. cit., p. 66.
|
1. Tocmai, am vazut acea nota, daca era un citat acolo il dadea si Par. Pruteanu. Dar e de fapt ce spune Par. Pruteanu ca ar fi scris Sf. Nicodim despre ce ar fi spus Sf. IOan Gura de Aur. Insa Par. Pruteanu interepteaza gresit si partizan si citatele, cu atat mai mult un astfel de pasaj.
2. In fine, nici macar nu conteaza, pentru ca sf. Nicodim spune intr-un citat ca ianainte de impartasire trebuie credinciosul sa se spovedeasca. Sfantul a trait in sec. XVIII, inainte de sec. XIX, cand spune parintele ca grecii ar fi adoptat acea pratica.
Vedem de fapt ca e doar o arguentare de dragul argumentarii, parintele incercand sa spuna ca mirenii nu trebuie sa se spovedeasca inainte de fiecare impartasire pentru ca si preotii ar trebui sa se spovedeasca la fel ca mirenii. Si da ca exemplu pe sf. Nicodim, care ar afirma ce spune sf. Ioan, numai ca omite faptul ca sf. Nicodim spune ca mirenii trebuie sa se spovedeasca inainte de impartasire. Toata argumentatia folosita de Par. pruteanu e de acest gen, si numai despre impartasire.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Cătălin, poți da un răspuns clar la aceste întrebări:
Preoții se spovedesc înainte de fiecare Liturghie? Preoții se împărtășesc la fiecare Liturghie?
|
Pot sa-ti spun ca nu stiu ce fac toti preotii, ca n-am montat camere ascunse sa-i urmaresc. Oricum arguemntul de mai sus nu e valabil, cu sf. Nicodim. E cum a fost traditia de atatea secole. Nu stiu daca preotii trebuei sa se spovedeasca si ei inainte de fiecare Liturghie (preotul e diferit de mireni), par. Cleopa spune ca da.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Nimeni nu a negat necesitatea pregătirii înainte de împărtășire. În acest sens pr. Pruteanu a citat chiar din Sf. Ioan Gură de Aur:
|
Daca nu te-ai obisnuit inca, Par. Pruteanu da intotdeauna doar citate care ii sustin parerea omitandu-le pe celelalte. In cazul de fata am dat citatul in care sf. Ioan spune ca inainte de Impartasire credinciosul trebuie sa si posteasca, ceea ce e mai mult decat spovedania, ca timp. Pentru ca afirmatia era ca din cauza spovedaniei credinciosii nu se pot impartasi des. Dar cu postul de cateva zile e mult mai mult. A uitat sa dea parintele si citatul acesta.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Grecii, Sf. Munte și restul care practică greșesci? S-au ars?
|
1. Ti-am mai scris ca parintele spune ca grecii nu ar posti. Nici macar nu stim daca e asa. Poate e vorba de cativa din Cipru, sau mai mult de grecii din vest.
2. Oricum, tot parintele spune ca abia in sec. XIX ar fi adoptat unii greci o astfel de practica. Te intreb cine a pastrat traditia, nu noi care avem aceeasi practica din sec. IV-v? Daca cineva face ceva gresit trebuie sa ne luam dupa ei?
3. Sa intelegem ca din sec. XX ortodocsii au devenit dintr-o data mai credinciosi si mai sfinti, la fel ca cei din primele secole? Ca sa revina la practica din primele secole.
4. Ars nu inseamna neaparat ca se pogoara foc din cer si-l arde. Poate insemna si racirea credintei, capatarea unor idei straine de ortodoxie (adica ecumeniste), etc. Uite ca au ales comunistii acum, au avut intodeauna un mare numar de simpatizanti ai comunismului. Repet, daca e sa-l credem pe Par. Pruteanu.