Frica, viclenia și semeția sunt acoperite de grozăvia luptei cu cobea rea!
Omul săracu' e tare fricos, a ajuns cel mai laș și cel mai fricos locuitor al creației, a ajuns cea mai josnică creatură a Domnului pentru că frica lui pentru grija pușcăriei păcatului, pe care n-ar trăda-o și din care n-ar ieși nici mort, el sărmanul o preschimbă printr-o viclenie ascunsă în marea lui grozăvie, în marea lui forță de a se arăta drept, mare, puternic și berou cu nume important de bătăuș, de contrazicător, de artist satâric, de victimă ratată nedreptățită, de mafiot, de balaur însemnat, de vrăjitor științific descoperitor.
Această viclenie pe care o folosește fără să știe și fără să-și dea seama cum face este defapt încurcarea și amestecul limbilor, minților, conștințelor, amestecul țintelor, amestecul vederilor, amestecool vinovaților pe care se răzbună înălțând t-erroarea cu grozăvie... de frică, fiindcă se teme acolo unde nu este frică și nu se teme acolo unde ar trebui să se înfricoșeze și să dea slavă dreaptă... și așa el nu poate să fie cinstit, nu mai poate pentru că se dorește eroul cel drept, eroul cel grozav... însă grozăvia lui vine din frică prin amestec, își cobește singur sau își pleacă urechea la cobele cele veninoase și rele și făcând pe grozavul, cu multă tulburare și emoționat în timiditate se grozăvește ispitindu-se la biruință ca turbatool și așa luptă și învinge nu păcatul sau pușcăria viciului în care se complace ca robotool ci îi învinge de fiecare dată fără greșală pe săracii nevinovați, pe văduve, pe orfani, pe fete și fecioare, pe copiii cei mai cuminți... pe creștinii umili.
Iar boala minții omului este semeția căci omul se ispitește să se descopere să privească și să se uite și să se gândească la sine în sus strâmb, pilit, cu deznădejde prefăcută.. pentru a se consola și a-și pune pile crezându-se grozav că a explodat de scrâșnire îngâmfată în lupta cu cobea... cobea lui cea închipuită și cea prevestită de el însuși temându-se fără scăpare acolo unde nu este teamă de propria lui înscenare și ispitire crezând că oamenii o să-l judece pe nedrept și nerăbdând când vede cum i se dărâmă soclul lui cel aurit de vedetă saTIRică ce preferă satanismul decât să dea socoteală răspunzând pentru faptele sale nu altcuiva decât sieși, lui însuși... și nu pentru a-și lustrui imaginea mincinoasă pe care o întreține în apropiați și în interlocutori sau în închipuirile lui superstițioase... căci altora sau Domnului nici nu-i dă vreodată prin cap să le răspundă, nu vrea să-și plece privirea, nu poate să-și lepede definitiv semeția.
Deci semeția și grozăvia este arătarea desfrânată a trăirilor lăcomiei luptătăoare după privilegii și aprecieri în război închipuit cu vrăjmașul nevinovat: cobea cea rea... de frica răspunderii în fața propriilor urechi pentru fapte, vicii, păcate, trădări, înșelări viclene în răutate!
Defapt el trebuia să lupte fără prefăcătorie și fără frică cu păcatul, cu pușcăria viciului și cu cușca minciunilor fățărniciei și ipocrizeniei sub Har, sub mângâierea Duhului ce Cobește de la Adevărul și nu de la adversarul.
Iar nenorocirea este că în fața acestor presiuni, omul 'deștept' lasă din 'bunătate' lui însuși după satana în loc să lase satanei după satana și lui numai după Dumnezeu.
Vai de tine omule cu ceea ce te ispitești tu singur și lupți de parcă ai birui tu singur toată răutatea când defapt nu faci altceva decât să te grozăvești dezbinându-te în cuvânt, în faptă și în față și în putere de Dumnezeu, de Tatăl tău, de Creatorul tău, de Mântuitorul tău, de Iubitorul tău, de Sfântul tău... pe care îl crezi prea puțin și îl iubești prea puțin și asta nu înseamnă că îl crezi și îl iubești măcar un pic ci înseamnă că ești mult, foarte mult viceversa adică mult nu îl crezi și mult nu-l iubești revoltându-te cu nemulțumire ca să te răzbuni de fiecare dată... ca robotool pe nevinovați ca prin asta să-ți arăți biruința ta în lupta ta cu cobea ta cea rea acoperindu-ți frica și flatându-te că cică n-ai fi un laș trădător ce iubește cu lăcomie bogăția păcatului și semeția de a te lăuda cu ea, cu viclenia ta cea oarbă și rea!
Cu cât te înalți și te scapi omule cu atât te îngropi singur tot mai adânc. Tu trebuia să învi dacă ești mort în păcate, slujitor al lăcomiei și nu să te îngropi tot mai adânc în deșert ca faraonii defrânării... și nu e vorba numai de curve ci mai ales de pești acoperiți cu haina judecății și a dreptății... cu haina umilinței și pocăinței... așa ca niște pui de vipere, de năpârcă și de om, om rău, viclean și necrednicios!
Vorbim, scriem dar cui folosește? Mai este oare cineva pe aici, afară de sfântul Ioan, care se umilește pe sine nu pentru sine ci pentru Dumnezeu și nu pentru ca să primească slavă de la oameni luând numele Celui Sfânt în deșert?
Pentru ce nu credeți?
Oare nu este Cel ce este și nu vede și nu aude Cel ce a pus vedere în ochi și auz în urechi și nu va știi și nu va înțelege Cel ce dă minții și limbii Cuvânt? Și oare nu a putut și nu poate sau nu mai poate Cel ce pe toate le-a zidit și le mântuiește și le înoiește prin Cuvânt neipocrit și nefățarnic?
Oare nu va Lumina în întunericul de sub obroc Lumina băgată acolo de parveniții ipocriți? Și oare va putea opri obrocul însușipus peste Lumină până la sfârșit razele iubirii și ale credinței ca nu cumva să poată Ea să iasă de acolo și cu bunătate să scalde în veselie pe toți cei din jur și pe toate cele ieșite în Cale?
Deci pentru ce vă temeți? Pentru ce vă faceți griji? Dreptatea va fi bună până la urmă!.. și se va îndrepta și ea în Lumină!
Last edited by vsovivivi; 11.02.2015 at 14:25:55.
|