View Single Post
  #251  
Vechi 20.02.2015, 21:09:00
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Eu nu pot înelege de ce ai avea nevoie neapărată de icoana Mântuitorului ca să te poi ruga Lui? De ce trebuie să ai nevoie de o reprezentare a Lui (care oricum nu reflectă realitatea actuală, ori poate chiar trecută a înfăiării Lui)? Porunca nu e suficient de clară în sensul că nici nu trebuie să-i faci o reprezentare (Ieirea 20,4), dar nici să te închini înaintea ei (Facerea 20,5) dacă tot te-a ars pe degete s-o faci.
Din același motiv pentru care am vorbit singuri până acum. De ce e nevoie să ne închinăm neapart la Icoana Mântuitorului? Din același motiv, pentru care Dumnezeu a cerut "expres" heruvimii de aur, șarpele de aramă, părul lui Samson, toiagurile lui Moise și Aaron, hainei lui Hristos, umbrei Sfinților Apostoli, exemplele 7 și 8 ce ți-am dat.
Din Noul Testament, de data asta.
Și dacă îngerul (!) care-i duh, nu? Face plecăciune unui trup, Preasfintei Născătoare de Dumnezeu, cu atât noi, creștinii, întrebi, pentru ce să ne închinăm lui Hristos, prin Sfintele Icoane?


Și-acum, că se leagă :

______________________________ EXEMPLUL 9 BIBLIC ______________________________

[B]Facere, 12, 8: De acolo a pornit el spre muntele care e la răsărit de Betel, și și-a întins acolo cortul așa, încât Betelul era la apus, iar (orașul) Hai, la răsărit. A zidit acolo un jertfelnic Domnului și s-a închinat Domnului, Celui ce i Se arătase.[/b]

Legea lui Moise, de la Dumnezeu, nu era încă dată. PENTRU CE NU A PUTUT AVRAM SĂ SE ÎNCHINE LUI DUMNEZEU, FĂRĂ SĂ ZIDEASCĂ JERTFELNICUL ACELA ? Oare ce l-a împiedicat să se închine fără acel jertfelnic?
Oare de ce nu putem noi creștinii, să ne închinăm lui Dumnezeu, fără Sfintele Icoane?

Din aceleași 8 motive, care ți le-am dat până acum și tu nu le înțelegi. Exact aceleași. Cu ăsta 9 motive Scripturistice.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Pe de altă parte, făcând abstracie de icoanele celor muli i aproximativ sfini, i referindu-ne doar la icoana lui Hristos, chiar această reprezentare a Dumnezeirii este incorectă, căci zice apostolul:
Fiind deci neamul lui Dumnezeu, nu trebuie să socotim că dumnezeirea este asemenea aurului sau argintului sau pietrei cioplite de meșteșugul și de iscusința omului. (Fapte 17,29 - Biblia Ortodoxă)
Atâta vreme cât ai să-i numești mereu "aproximativ sfinți", tu nu vei face parte din ei. Iar acei "aproximativi sfinți", te vor judeca, conform Bibliei.
De ce spune întrun loc în Biblie, că Hristos va judeca lumea și în alt loc spune că sfinții vor judeca lumea? Se contrazice Biblia? Nicidecum. Protestanții ar spune: amândoi ! Hristos și sfinții. Pentru că gândirea lor, lipsită fiind de Hristos, văd doar la suprafață, și nu în profunzime.
Dar gândirea noastră, fiind cu Hristos, știm că datorită faptului real, dovedit, că Hristos Dumnezeu locuiește în Sfinții Lui, Hristos, PRIN Sfinții lui, va judeca lumea. Nu amândoi. Și nu doar unu, sau doar altul. Ci "aproximativ sfinții" prin Hristos, și Hristos prin "aproximativ sfinții". Unii prin alții. Prin Iubirea lor, unul față de altul.

Iar versetul de la Fapte 17, 29 nu face referire la Sfintele Icoane, vii. Dacă piatra aceea cioplită, sau aurul sau argintul, reprezintă pe Hristos și pe Sfinții Lui, atunci e Sfântă Icoană. Versetul e premergător următorului verset, la 30, îndemnul la pocăință, care arată că nu mai avem nevoie de zeii păgâni, ciopliți în piatră, cum erau zeus, hera, afrodita, hefaistos și care-or mai fi. Nu avem nevoie de ei, ci de pocăință.

Deci îți spun și ție: POCĂIEȘTE-TE. Că nu știm cât timp mai ai și te cheamă Domnul la EL, să stați de vorbă, și vei vorbi cu sfinții și nu le vei putea răspunde nimic, și vei plânge. Dar atunci va fi prea târziu. Pocăiește-te. Și leapădă erezia.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote