View Single Post
  #417  
Vechi 25.02.2015, 10:36:28
Illuminatu Illuminatu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 27.03.2012
Locaţie: Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 951
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
”La sfârČ™itul Periodului I intrară în uzul Bisericii întâi chipuri simbolice, apoi Č™i tablouri ce reprezentau persoane sacre sau fapte istorice, dar aceasta se făcea încă foarte izolat Č™i nu fără opoziČ›ie.
Un sinod Č›inut în Spania la Elvira în 306 sau chiar 300 decretă să nu se vază pe murii bisericilor icoana, Č™i chiar Euseviu din Cesaria Palestinei, ustoricul bisericesc contemporan mai tânăr cu sus zisul sinod, a fost unul din bărbaČ›ii care considerau icoanele religioase ca o datină păgână.
” (Eusevie Popovici - Istoria bisericească universală Č™i statistica bisericească vol.II, pag. 222 Mănăstirea Cernica 1926)


Eusebiu de Cezareea a fost semiarian. De aceea nici nu este canonizat de Biserica. Eu unul nu as pune prea mare pret pe parerile sale dogmatice. Ca istoric, insa, scrierile sale sunt remarcabile.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
”CreČ™tinismul bizantin de după anul 300 prezintă adesea alunecări în diverse forme de idolatrie sau de superstiČ›ii excentrice ce nu sunt decât reînvieri ale păgânismului în stilul vieČ›ii religioase creČ™tine.” (Ovidiu Drâmba - Istoria culturii Č™i civilizaČ›iei, ed. 1997, vol. II, pag. 191)
Da, asa este, dar Biserica a stiut sa le combata. Nu se spune nimic in citatul de mai-sus despre icoane. SPECULATIE IEFTINA!!!

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
„Urmând interzicerea din Decalog, creČ™tinii din primele două secole nu Č™i-au făcut imagini... Abia spre sfârČ™itul secolului al VI-lea Č™i în cursul secolului al VII-lea imaginile devin obiect de devoČ›iune Č™i de cult în biserici Č™i in locuinČ›e.” (Mircea Eliade, Istoria credinČ›elor Č™i ideilor religioase, 1988, vol. III, pag. 66)
Nu exista nimic critic la adresa icoanelor in citatul de mai-sus: e o constatare a EVOLUTIEI cultului in Biserica. SPECULATIE IEFTINA!!!

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
„La creČ™tinii primi, icoanele religioase se amintesc la începutul secolului III. În tot decursul acestui secol întrebuinČ›area lor e rară Č™i nu prea bine văzută Eusebiu din Cezareea considera întrebuinČ›area icoanelor ca un obicei păgânesc. Sf. Ioan Gură de aur Č™i Augustin nu prea se învoiesc cu acest obicei. Epifaniu era un contrar hotărât Č™i înfocat contra icoanelor.” (dr. C. Chiricescu - Istoria dogmelor, Curs litografiat, 1904, pag. 181)
Din nou Eusebiu de Cezareea.
Iar in ce priveste pe Sf.Ioan Gura de Aur si Fericitului Augustin, exista hotararile Sinodului Ecumenic VII de la Niceea care a decretat iconoclasmul ca EREZIE.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
”În ultima persecuČ›ie [sub DiocleČ›ian], fură dărâmate multe biserici... Dar între obiectele din lăuntru lor nu figurează nicidecum icoane ori pictură bisericească” (Badea CireČ™eanu - Tezaur liturgic, vol. II, pag.94, 1911)
Da, pentru ca la acea data cultul crestin nu includea icoanele, dar, cu trecerea timpului cultul si ritualul bisericesc au evoluat. Ce-i asa de greu de inteles?

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
”Chiril din Alexandria: „Socotesc pe drept cuvânt că se abat de la tot sfatul bun cei ce, depărtându-se de la slujirea lui Dumnezeu, slujesc zidirii în locul Ziditorului; sau coborând la o rătăcire încă Č™i mai ruČ™inoasă, se închină la lucrul mâinilor lor.”„ (Pr. dr. D. Stăniloaie - Sf. Chiril din Alexandria, 1991, p. 186)
Unde se specifica in textul de mai-sus icoanele? Perfect adevarat ce spune Sf.Chiril din Alexandria, dar in alte scrieri el este de acord cu icoanele.
Ce faci tu aici e SPECULATIE IEFTINA!!!
__________________
"Pentru că mulţi amăgitori au ieşit în lume, care nu mărturisesc că Iisus Hristos a venit în trup; unul ca acesta e amăgitorul şi antihristul." 2 Ioan 1,7.
"Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru, ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai marita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu Cuvantul L-ai nascut, pe tine cea intru adevar Nascatoare de Dumnezeu te marim!"
Reply With Quote