View Single Post
  #462  
Vechi 25.02.2015, 14:35:59
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Nu neapărat. Pot accepta argumente i din alte domenii, bineîneles neavând aceeai valoare ca o sursă ce a fost inspirată de Duhul lui Dumnezeu. De exemplu, istoria sau arheologia.
Din cele două surse (mă refer acum la Scriptură i Istorie) reiese limpede că icoanele nu erau cunoscute în timpul apostolilor, adică la începutul Bisericii Cretine. Iată câteva surse extrabiblice, aparinând doar istoricilor ortodoci, ca să nu fiu acuzat de pledoarie pro domo:
Tocmai de aceea, e mai bine să nu vorbim înafara Bibliei. Și să ne concentrăm asupra ei.
Dar pentru că văd că ai pornit și pe alte părți, spre bucuria mea, voi da și eu puțin din Sfinții Părinți.
Din sursa istorică, reiese clar că icoanele ERAU cunoscute, din timpurile Sfinților Apostoli, adică secolul I, în catacombele marilor orașe, pe zidurile Bisericii de acolo, dar am scris deja, n-ai fost atent. Nu-i nimic, repetăm.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
La sfâritul Periodului I intrară în uzul Bisericii întâi chipuri simbolice, apoi i tablouri ce reprezentau persoane sacre sau fapte istorice, dar aceasta se făcea încă foarte izolat i nu fără opoziie.
Un sinod inut în Spania la Elvira în 306 sau chiar 300 decretă să nu se vază pe murii bisericilor icoana, i chiar Euseviu din Cesaria Palestinei, istoricul bisericesc contemporan mai tânăr cu sus zisul sinod, a fost unul din bărbaii care considerau icoanele religioase ca o datină păgână.
(Eusevie Popovici - Istoria bisericească universală i statistica bisericească vol.II, pag. 222 Mănăstirea Cernica 1926)
1. Eusevie popovici, nu e sfânt. Nu e nicio autoritate.
2. Eusevie Popovici, amintește că încă din "periodul I" adică secolul întâi, apar Sfintele Icoane. Pe bună dreptate, sunt biblice. Aveau puțină opoziție, fiindcă împotriva întregii Biserici din secolul 1, era opoziție.
3. Sinodul din Spania, la 306, era un sinod ilegal. Creștinismul nu era credința oficială a Imperiului Roman, încă. Și nu a participat nimeni din Răsărit, la el, doar vreo câteva zeci de episcopi creștini. Valoarea sinodului aceluia e nulă.
4. Sinodul arată că, cu mult înainte de anul 300, existau Sfintele Icoane, în Spania.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Cretinismul bizantin de după anul 300 prezintă adesea alunecări în diverse forme de idolatrie sau de superstiii excentrice ce nu sunt decât reînvieri ale păgânismului în stilul vieii religioase cretine. (Ovidiu Drâmba - Istoria culturii i civilizaiei, ed. 1997, vol. II, pag. 191)
1. Ovidiu Drâmba, nu e sfânt, nu e nicio autoritate.
2. "Alunecările" din mintea lui Ovidiu Drâmba, erau și înainte de anul 300, confirmate ca dogmă creștină, la Sfântul Sinod al 7-lea Ecumenic.
3. Creștinismul bizantin și latin, aveau Sfinte Icoane, cu mult înainte de anul 300. Deci Ovidiu, a mințit.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Urmând interzicerea din Decalog, cretinii din primele două secole nu i-au făcut imagini... Abia spre sfâritul secolului al VI-lea i în cursul secolului al VII-lea imaginile devin obiect de devoiune i de cult în biserici i in locuine. (Mircea Eliade, Istoria credinelor i ideilor religioase, 1988, vol. III, pag. 66)
1. Mircea Eliade, nu cunoștea Biblia. Și-a exprimat opinia lui personală, care, scrisă la anul 1988, era infleunțață de protestantism. Opiniile particulare, se numesc păreri teologice, care nu sunt dogme mântuitoare.
2. Mircea Eliade, nu a studiat destul înainte să scrie aberația că înainte de secolul 6, nu existau Sfinte Icoane.
3. Valoarea cuvintelor lui Mircea Eliade, nu pot avea pretenția să întreacă Biblia și Sfinții Părinți.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
La cretinii primi, icoanele religioase se amintesc la începutul secolului III. În tot decursul acestui secol întrebuinarea lor e rară i nu prea bine văzută Eusebiu din Cezareea considera întrebuinarea icoanelor ca un obicei păgânesc. Sf. Ioan Gură de aur i Augustin nu prea se învoiesc cu acest obicei. Epifaniu era un contrar hotărât i înfocat contra icoanelor. (dr. C. Chiricescu - Istoria dogmelor, Curs litografiat, 1904, pag. 181)
1. C. Chiricescu, nu e sfânt. Nu e autoritate. Își scrie și el părerile personale, bazate pe studiile sumare făcute. La fel ca Mircea Eliade.
2. C Chiricescu nu cunoaște adevărul. Sfintele Icoane, apăreau din secolul 1, în Biserică. În catacombe.
3. Eusebiu de Cezareea, nu e sfânt. Nu e autoritate. E istoric. Și e incomplet și inconsecvent. Mai bun ca Eusebiu, e Iosif Flavius, pe care nici Ovidiu Drâmba, nici Mircea Eliade, nici Chiricescu, nu l-au studiat, pentru că e foarte vast, și puțin tradus, și care vorbește despre Sfintele Icoane, cu elocvență, că erau găsite prin casele creștinilor.
4. Cât privește Sfântul Ioan Gură de Aur? "nu prea se învoiesc cu acest obicei"? Dr. Chiricescu, e probabil doctor și în gastronomie. Îi place să mănânce studii.
5. Epifanie de Salamina, nu e sfânt. Nu e autoritate. E eretic, condamnat la Sfântul Sinod al 7-lea Ecumenic.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
În ultima persecuie [sub Diocleian], fură dărâmate multe biserici... Dar între obiectele din lăuntru lor nu figurează nicidecum icoane ori pictură bisericească (Badea Cireeanu - Tezaur liturgic, vol. II, pag.94, 1911)
Da? Serios? :)
1. Badea Cireșeanu e cel mai... nefondat istoric. Sau înfundat.
2. Dioclețian nu putea să dărâme Bisericile, că erau în subteran. Nu aveau ziduri înafară. Nu avea ce să dărâme, erau în catacombe. Acolo erau pictate pe pereți.
3. Sfintele Icoane, care erau afară din subteran, erau pe bucăți de lemn, sau piatră, mici, în casele creștinilor. Case care dacă erau găsite, ca fiind locuite de creștini, erau demolate, creștinii uciși în Coloseum, și Sfintele Icoane, mici și mobile, distruse, firesc.
4. Cea mai veche Sfântă Icoană a fost descoperită și atestată arheologic, în Egipt, secolul 1. Hristos, în picioare, binecuvântând, pictat pe o piatră mare, considerată ca fiind Sfânta Masă din Sfântul Altar. sursa: lonews.ro

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Chiril din Alexandria: Socotesc pe drept cuvânt că se abat de la tot sfatul bun cei ce, depărtându-se de la slujirea lui Dumnezeu, slujesc zidirii în locul Ziditorului; sau coborând la o rătăcire încă i mai ruinoasă, se închină la lucrul mâinilor lor. (Pr. dr. D. Stăniloaie - Sf. Chiril din Alexandria, 1991, p. 186)[/font]
Cuvântul Sfântului Chiril acesta, n-ar nicio legătură cu Sfintele Icoane. Sfântul Chiril, fiind ierarh creștin. Deci cinstitor al Sfintelor Icoane.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Mă iertai, dar eu nu sunt lutheran, sunt adventist i eu nu văd epistola lui Iacov ca una de paie.
Ești la fel de întunecat ca un lutheran, nicio deosebire. Păcatele voastre, vă vor fi osândă.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Ca să fiu scurt, deoarece Hristos a respins acea tradiie nescripturală>
Hristos nu a putut respinge nimic al Bibliei, că El Însuși nu a vorbit despre Biblie. Biblia e creștinismul fixat în scris. Creștinism care, a existat înaintea Bibliei. Toți Sfinții Părinții au scris epistole, la fel ca Sfântul Apostol Pavel. Ce scriu ei, are valoarea Scripturii. E cuvântul lui Dumnezeu prin gura lor.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Și le zicea lor: Bine, ați lepădat porunca lui Dumnezeu, ca să țineți datina voastră! (Marcu 7,9 - Biblia Ortodoxă)
Dar care poruncă e lepădată? Că nu înțeleg... Că nu-i nicio poruncă lepădată.
Acolo nu se referă la Sfintele Icoane, ci la datini. Datina-i una, adică obiceiuri necreștinești, care creștinii nu le împlinesc, și predania-i alta:
să vă feriți de orice frate care umblă fără rânduială și nu după predania pe care ați primit-o de la noi. - II Tesaloniceni 3, 6
Fraților, vă laud că în toate vă aduceți aminte de mine și țineți predaniile cum vi le-am dat. - I Corinteni 11, 2
Și mai ales:
Deci, dar, fraților, stați neclintiți și țineți predaniile pe care le-ați învățat, fie prin cuvânt, fie prin epistola noastră. - II Tesaloniceni 2, 15.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote