Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus
Asta i spuneam, nu ai fost atent. Există nite canoane stricte, dovadă că primul iconar era un bun profesionist. Or, acela nu putea fi Luca.
|
Canoanele iconografice, Centesimus, sunt stabilite, începând de după anul 313.
Până în aproximativ anii 300, fiecare putea să ia ce simbol vroia, Biserica era în catacombe, de aceea erau așa multe în secolul 1: Sfânta Cruce, ca simbol majoritar, fiindcă știau și simțeau puterea Sfintei Cruci, delfini, pești, păuni, miei, case, grâu, viță de vie, și altele.
După edictul de la Mediolanum, la 313, Biserica urcă la suprafață, devine credința oficială a celui mai mare și mai longeviv imperiu al tuturor timpurilor, tocmai că a oferit civilizația, Imperiul Roman, iar creștinismul fiind credința civilizată a omenirii, a știut Hristos, când să vină, la "plinirea vremii" se pun limitările și se stabilește.
La anul 330, capitala Imperiului Roman, se mută la Constantinopol, o mutare extrem de bună și bine gândită, căci, barbarii au mai oprit atacurile asupra Romei, mergând spre est, la Constantinopol. Capitală, care ce rămâne peste o mie de ani, până la 1456 și unde e și azi, ocupată.
Deci creștinismul a fost condus din subteran de la Roma, și prigonit timp de 330 de ani și glorios a fost condus, de deasupra, de la Constantinopol, timp de 1126 de ani.
Deci canonul picturii e dat de bizanț, leagănul creștinismului, canon format până atunci foarte stabil. În tot apusul se impune Iconostasul, sau Catapeteasma, cu salba de Sfinte Icoane, către care unii încă mai strigau, ca și azi, până la Sfântul Sinod Ecumenic al 7-lea, când s-a făcut liniște.
După anii 1100, apusul, eretic devenit, a început să schimbe totul, tocmai ca să se diferențieze de creștini, de răsăritul bizantin, inclusiv prin a o lăsa mai moale cu Sfintele Icoane, dar care nu le-au respins total, fiindcă și ei, le-au avut, timp de peste un mileniu.