View Single Post
  #4  
Vechi 26.02.2015, 16:55:26
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Și-acum haideți la viață. La cele sănătoase și serioase: Centesimus, Pelerinul, și toți apăruți după 1517 !

______________________________ EXEMPLUL 10 BIBLIC ______________________________

ÎN SUSȚINEREA SFINTELOR ICOANE ȘI SFINTELOR MOAȘTE
alcătuit în părți succesive

Deși pot fi considerate argumente individuale, le comasez.

Pilonul I:
Estera 4, 17: Atunci s-a dus Mardoheu și a făcut cum îi poruncise Estera. El s-a rugat Domnului, pomenind toate lucrurile Domnului și zicând: "Doamne, Doamne, Împărate atotțiitorule, toți sânt în puterea Ta și nu este cine să se împotrivească ție când vei voi să izbăvești pe Israel. Tu ai făcut cerul și pământul și toate cele minunate de sub cer. Tu ești Domnul tuturor și nu este cine să se împotrivească ție, Doamne! Tu toate le știi Doamne, Tu știi că eu nu din mândrie, nici din trufie, nici ca să jignesc nu m-am închinat lui Aman cel mândru, căci eu cu plăcere m-aș fi apucat să sărut tălpile picioarelor lui pentru izbăvirea lui Israel. Dar eu am făcut aceasta ca să nu dau slavă oamenilor mai presus de slava lui Dumnezeu și nu m-am închinat nimănui, decât numai ție, Domnului meu și nici nu voi face aceasta din mândrie.
Și nu, nu era păcat dacă săruta tălpile picioarelui unui om. Și Dumnezeu știa asta. Pentru că Mardoheu știa că nu sărută carnea trupului, ci fapta omului, sfințenia omului. Dar sigur că asta include și sărutarea trupului propriu-zis.
Cum și creștinii nu sărută doar trupul Sfântului, ci și sfințenia lui, biruința și răsplătirea cu care la răsplătit Domnul, dându-i Sfinte Moaște, și la Sfintele Icoane, sărută Sfântul care e viu ! Prin Hristos. Cum am dovedit deja, biblic.

Pilonul al II-lea:
II Regi 15, 4-6: Oricine ar avea neînțelegeri și judecată eu l-aș judeca drept. Și de se apropia cineva să i se închine, el își întindea mâna și-l îmbrățișa și-l săruta. Așa se purta Abesalom cu tot israelitul.
Venea să se închine unui om? Nu doar omului, ci ceea ce el reprezintă. Dacă eu îi pun metanie, adică mă închin episcopului, preotului, diaconului, cu ce greșesc? E biblic. Și dacă îi sărut dreaptă, e greșit? Categoric nu. Dovedit biblic. Și dacă sărut Sfintele Moaște cu atât mai mult, nu-i greșit. Dumnezeu l-a preaslăvit pe acel sfânt, eu cu ce îl preaslăvesc? Măcar cu o închinare a trupului Lui, plin de Duh Sfânt, măcar cu un sărut, pentru că e viu în Hristos. Dacă sărutăm și ne închinăm unui om, de ce să nu facem același lucru și unui sfânt? Mulțumim Domnului.

Pilonul al III-lea:
Isaia 36, 7: Și dacă voi îmi ziceți: "În Domnul, Dumnezeul nostru, ne-am pus nădejdea noastră, oare nu este Acesta Dumnezeul pentru Care, Iezechia a oprit închinarea pe dealurile înalte și altarele Lui le-a nimicit (de acolo), zicând către Iuda și Ierusalim: voi vă veți închina numai înaintea acestui jertfelnic!"?
Întreg poporul, din Israel, se închina jertfelnicului. Din templu. Nu se închinau pe dealuri, în aer liber. Putem spune că se închinau materialului sau animalelor jertfite? Nu. Ci lui Dumnezeu. Creștinii închinându-se Sfintelor Icoane, se închină lui Dumnezeu. Asta-i jertfa cea nesângeroasă, adusă de creștini, Sfânta Icoană, și plecăciunea, închinarea, Domnului Dumnezeu reprezentat acolo direct sau prin Sfinții Lui.

Pilonul al IV-lea:
Psalmii 131 7-9: Intra-vom în locașurile Lui, închina-ne-vom la locul unde au stat picioarele Lui. Scoală-Te, Doamne, intru odihna Ta, Tu și chivotul sfințirii Tale. Preoții Tăi se vor îmbrăca cu dreptate și cuvioșii Tăi se vor bucura.
În Biserică, stau picioarele lui Dumnezeu. În Sfântul Altar, pe Sfânta Masă, stă tainic, Sfânt Sfânt Sfânt Dumnezeu. Chivotul sfințirii Lui. Cum poate sfinți chivotul pe Dumnezeu? Prin însăși împlinirea poruncii Lui, de a exista chivotul. Preoții lui, se îmbracă cu dreptatea. Cu FELONUL, vedem, nu? Pentru ai sluji. Nu în costum, ca protestanții. Biserica nu-i codru verde și asfalt. Mergi în costum? Nu! Preotul, reprezintă pe Cineva. Și apoi cuvioșii, adică Sfinții, care se vor bucura. Câtă frumusețe întrun singur verset. Parcă în acest unic verset, e cuprinsă toată Biblia...

Pilonul al V-lea:
Facerea 49, 8-10: Iudo, pe tine te vor lăuda frații tăi. Închina-se-vor ție feciorii tatălui tău. Pui de leu ești, Iudo, fiul meu! (...) Nu va lipsi sceptru din Iuda, nici toiag de cârmuitor din coapsele sale, până ce va veni Împăciuitorul, Căruia se vor supune popoarele.
Se închină frații lui, unuia singur, unui frate de-al lor! Se închină înaintea lui. Îi dau cinste prin aceasta. Până când? Până la veni Hristos, Împăciuitorul.

Pilonul al VI-lea:
Evrei 12, 38-39: De aceea, fiindcă primim o împărăție neclintită, să fim mulțumitori, și așa să-I aducem lui Dumnezeu închinare plăcută, cu evlavie și cu sfială. Căci "Dumnezeul nostru este și foc mistuitor".
Mulțumitori, aducem închinarea plăcută lui Dumnezeu. Cum e acea închinare? În duh și adevăr, știm deja, dar mai cum? Cu evlavie și cu sfială. Când intru în Biserică, intru în cel mai sfânt loc de pe pământ. Mă închin lui Dumnezeu din Sfintelor Icoane și din Sfintele de El cinstitele Moaște ale Sfinților Lui, în duh și adevăr, cu sfială și evlavie, căci Domnul e foc mistuitor.

Pilonul al VII-lea:
Luca 7, 38: Și, stând la spate, lângă picioarele Lui, plângând, a început să ude cu lacrimi picioarele Lui, și cu părul capului ei le ștergea. Și săruta picioarele Lui și le ungea cu mir.
Să mai scriu ceva aici? Versetul e poate cea mai mare temelie a cinstirii Sfintelor Icoane și Sfintelor Moaște. Acest Pilon și următorul Pilon.

Pilonul al VIII-lea:
Luca 7, 44-46: Vezi pe femeia aceasta? Am intrat în casa ta și apă pe picioare nu Mi-ai dat; ea însă, cu lacrimi, Mi-a udat picioarele și le-a șters cu părul ei. Sărutare nu Mi-ai dat; ea însă de când am intrat, n-a încetat să-Mi sărute picioarele. Cu untdelemn capul Meu nu l-ai uns; ea însă cu mir Mi-a uns picioarele.
Hristos aprobă și întărește gestul femeii, de a-I săruta picioarele, de ai uda cu lacrimi picioarele, de a-i spăla cu untdelemn, cu mir (!) sfintele Lui picioare, prin credință, ÎN DUH ȘI ADEVĂR, CU SFIALĂ ȘI EVLAVIE, închinându-se și stând în închinare jos, la pământ, plângând! Doamne! Doamne Iisuse! Auzi-mă! Primește și de la noi, închinarea prin Sfintele Icoane, Ție, Doamne. Noi nu avem vase de mir scump, nu te putem săruta fizic, nu putem sta la picioarele Tale, să plângem, să te auzim, lasă-ne la Sfântă Icoana Ta, Doamne Iisuse Hristoase! Tu ești în Sfinții Tăi, și în Sfintele arătate nouă, Moaște ale sfinților Tăi. Primește micimea și nevrednica noastră închinare și iartă-ne, Doamne!

Pilonul al IX-lea:
Romani 16, 16: Îmbrățișați-vă unii pe alții cu sărutare sfântă. Vă îmbrățișează pe voi toate Bisericile lui Hristos. I Corinteni 16, 20: Vă îmbrățișează frații toți. Îmbrățișați-vă unii pe alții cu sărutare sfântă. II Corinteni 13, 12: Îmbrățișați-vă unii pe alții cu sărutare sfântă. Sfinții toți vă îmbrățișează. I Tesaloniceni 5, 26: Îmbrățișați pe toți frații cu sărutare sfântă. I Petru 5, 14: Îmbrățișați-vă unul pe altul cu sărutarea dragostei.
Sărutări, îmbrățișări, ale dragostei, pentru Sfinții Domnului Savaot, care vor judeca lumea, care sunt vii în Sfintele Icoane, prin care ne cheamă pe toți de pe pământ, să ne asemănăm lor, după porunca lui Dumnezeu: "fi-ți sfinți, pentru că Eu, Tatăl vostru, sfânt sunt".
Dar cum? zice: toate Bisericile lui Hristos. Păi cum am mai arătat, se mișcă și îmbrățișează zidurile? Nu. Dar cum? Icoanele se sărută în duh și adevăr. Anume Sfinții. Cum zidurile, respectiv toți creștinii, în duh și în adevăr se îmbrățișează unii pe alții.

Pilonul al X-lea:
I Regi 15, 23: Căci nesupunerea este un păcat la fel cu vrăjitoria și împotrivirea este la fel cu închinarea la idoli. Pentru că ai lepădat cuvântul Domnului, și El te-a lepădat,
Nesupunerea față de cine? De Biserica lui Hristos! De episcopi, de preoți! Împotrivirea față de ei. E la fel cu închinarea la idoli. De ce? Conform Bibliei: "Cel de ascultă de voi, de Mine ascultă, și cine se leapădă de voi se leapădă de Mine și de Cel ce M-a trimis pe Mine".

Pilonul al XI-lea:
Ieșirea 18, 7: Deci a ieșit Moise în întâmpinarea socrului său, s-a plecat înaintea lui și l-a sărutat. Iar după ce s-au binecuvântat unul pe altul, au intrat în cort.
Moise! S-a închinat înaintea lui Iaret! Moise! Marele Moise. Și l-a și sărutat apoi, Moise! Pe Iaret, socrul lui. Apoi s-au binecuvântat unii pe alții. Acceptând și confirmând unii pentru alții gesturile. Oare Sfinții nu ne-ar accepta dorința și cererea noastră către ei, de a se ruga ei pentru noi? Cu siguranță că ar accepta și s-ar bucura, pentru că ar însemna să intrăm în comuniunea lor, în Dumnezeu.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote