View Single Post
  #14  
Vechi 27.02.2015, 14:16:48
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

I.11.f) A șasea erezie a lui Augustin: neînțelegerea diferențelor dintre esență și ipostase în energiile Sfintei Treimi

În lucrarea să de Fide et Symbolo, Augustin face această declarație ciudată: Cu adânc respect pentru Duhul Sfânt, dar totuși, cu toate acestea, nu a fost, din partea cercetătorilor învățați și distinși ai Scripturilor o discuție și o învățătură destul de atentă și de completă, a subiectului prin care ne face posibil nouă, a obține o concepție înțeleaptă și corectă, a ceea ce constituie individualitatea Să specială (a Duhului Sfânt). Dar cu toate al doilea Sfânt Sinod Ecumenic, stabilește odată pentru totdeauna în Crez, cuvântul "purcedere", ceea ce înseamnă modul prin care Duhul Sfânt își are originea de la Tatăl, care constituie individualitatea Să specială. În orice caz, Augustin a petrecut mulți ani încercând să rezolve această problema inexistentă în ceea ce privește individualitatea Duhului Sfânt și, din cauza unui alt set de greșeli în înțelegerea revelație și metodă teologică strictă și lipsită de discernământ și trezvie, a venit cu Filioque, adăugarea de "și de la Fiul" la purcederea Duhului Sfânt, în articolele din Niceea Crezului. Francii, mai târziu, au crezut că Augustin a rezolvat o problema teologică în care toate celelalte Părinți române din Răsărit au eșuat. (Franks, Romanș, Feudalism, & Doctrine, Fr. Romanides John S., Tesalonic, 1975, pag. 73.)
A două greșeală în același discurs a avut loc atunci când el a identificat Duhul Sfânt cu divinitatea și a explicat că această este dragostea dintre Tatăl și Fiul, introducând concepte platonice prin teoria arhetipurilor filosofului pagan Platon. Și partea cea mai vădită este când spune că: Duhul Sfânt, este un ipostas complet individual în Sfânta Treime, cu caracteristici individuale ce nu sunt împărtășite de către alte ipostasuri, dar El este de acord pe deplin cu tot ceea ce Tatăl și Fiul au în comun, în spirit, esență divină și toate energiile și puterile. El nu este ceea ce este comun între Tatăl și Fiul, dar are în comun tot ceea ce Tatăl și Fiul au în comun. Dar Augustin nu a înțeles niciodată distincția între esență comună și energiile Sfintei Treimi comune și individualitățile incomunicabile ale fiecare ipostas. El însuși recunoaște că nu înțelege de ce se face o distincție în limba greacă între ousia, esență și hypostasis, în Dumnezeu. Cu toate acestea, el a insistat asupra faptului că distincțiile sale trebuie să fie acceptate că o chestiune de credință și prestate în latină că Una Essentia și es substantiae. (De Trinitate Augustine, 5, 8, 28.) Este clar că Augustin a acceptat cel mai important aspect al terminologiei trinitare a Părinților Capadocieni și de-al doilea Sinod Ecumenic, dar cu toate acestea, el nu știa învățăturile Sfinților Vasile cel Mare, Ioan gură de Aur, Ioan Damaschinul, Grigorie Teologul sau Grigorie de Nyssa. Augustin confundă termenii purcedere, ipostas și energii, iar din necunoașterea lor, dezvoltă învățături străine creștinismului.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia