Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus
Desigur. Însă e valabil doar pentru Ortodoxie, căci ea afirmă (respectiv voi afirmai) că cultul icoanelor ar reprezenta închinare în duh i adevăr. Din punctul meu de vedere, nu este deloc adevărat. Poate i numai pentru faptul că portretul nu corespunde adevărului - exemplu ochi albatri, ori căprui care pentru Illuminatu e amănunt ce ine de inspiraia i personalitatea pictorului. De fantezia lui în ultimă instană.
|
Și ce înseamnă pentru tine a te închina în duh și adevăr, cu evlavie și sfială?
Te-a întrebat și Alin B, și Delia, acum și eu, n-ai mai răspuns. Să știi că nu ne supărăm dacă nu răspunzi.
Nu ești obligat la nimic.
Dar nu judeca dacă nu poți înțelege. Respectiv, dacă nu înțelegi și nu accepți, nu simți și nu trăiești, că în Sfintele Icoane, este viu Dumnezeu și Sfinții Lui, și ne închinăm lor, deci lui Dumnezeu, în duh și adevăr, e opțiunea și alegerea ta, pentru care vei răspunde lui Hristos și Sfinților Lui, când vei fi judecat.
Iar iluminatu, nu reprezintă opinia Bisericii. El este un binecuvântat că a ieșit din erezii. Va moșteni cerurile. Dar tu, Centesimuse, te agăți de orice, ca să susții nimic.
Hristos trebuie reprezentat după un canon al picturii, se numește ermeneutica picturii creștine sau bizantine, sau răsăritene. Că de acolo, din răsărit, provine creștinismul.
Deci Hristos trebuie reprezentat, cu barbă scurtă, cu ochi căprui, tenul creol, că așa sunt oamenii în zonele acelea, nu fiecare după cum îl taie capul.
De acolo, din Răsărit, a ales Dumnezeu Tatăl să trimită și să ridice pe Hristos. Pentru că evreii, erau un popor nomad, fără țară, fără absolut nimic. Cei mai smeriți oameni de pe pământ, erau evreii.
Avraam, din Adam, era cel mai sărac și smerit om de pe pământ. Iar prin cei slabi, îi va rușina pe cei tari, spune Biblia.
Cine nu cinstește Sfintele Icoane, nu le înțelege cultul prin care vine sfințenie, înseamnă că acel om, nu se supune Bisericii lui Hristos, care prin Sfântul Sinod al VII-lea ecumenic, a pus hotarul dogmei mântuitoare a Sfintelor Icoane față de erezie.