View Single Post
  #129  
Vechi 05.03.2015, 21:02:09
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

-nu e usor de inteles pt ca vorbim de Sfanta Treime,de un Dumnezeu...

"Este cu neputință să se găsească în lume o imagine care să exemplifice în ea însăși în chip exact modul de existență al Sfintei Treimi. Căci cum este cu putință ca ceea ce este făcut, compus, stricăcios, schimbător, circumscris, care are formă si este coruptibil, să arate în chip clar ființa dumnezeiască cea mai presus de ființă și liberă de toate acestea?"

"...și si-a alcătuit Lui din sângiurile ei sfinte și prea curate, trup însuflețit cu suflet rațional și cugetător, pârga framântăturii noastre. Nu si-a alcătuit corpul pe cale seminală, ci pe cale creaționistă, prin Duhul Sfânt. Nu si-a alcătuit forma trupului treptat prin adăugiri, ci a fost desavârsit dintr-o dată. Insuși Cuvântul lui Dumnezeu s-a făcut ipostasă trupului. Căci Cuvântul dumnezeiesc nu s -a unit cu un trup care exista aparte mai dinainte, ci locuind în pântecele Sfintei Fecioare, si -a construit, fără ca să fie circumscris în ipostasa lui, din sângiurile curate ale pururea Fecioarei, trup însuflețit cu suflet rațional si cugetător, luând pârga framântăturii omenești, si însuși Cuvântul s-a făcut ipostasă trupului. In chipul acesta este simultan si trup: trup al Cuvântului lui Dumnezeu și trup însuflețit, rațional si cugetător. Pentru aceea nu vorbim de om îndumnezeit, ci de Dumnezeu întrupat.

-s-a unit după ipostasă în chip neamestecat, neschimbat si neîmpărțit cu trup însuflețit, rațional si cugetător, care are în el însuși existența, pe care l-a luat din Sfânta Fecioară, fără ca să se schimbe firea Dumnezeirii Lui în fiin ța trupului si fără ca să se schimbe ființa trupului în firea Dumnezeirii Lu"


". Mărturisim că Hristos este din Dumnezeire si omenire, același este si se numește Dumnezeu desavârsit, si om desăvârșit, din două și în două firi. Cuvântul Hristos spunem c ă este numele ipostasei; acest cuvânt nu ind ică numai o singură natură, pe cea omenească sau pe cea dumnezeiască, ci arată că este din două naturi.


Pentru aceea spunem că unirea s-a făcut din două firi desavârsite, din cea omenească si cea dumnezeiască; ele nu s-au amestecat, nici nu s-au confundat, nici nu s-au combinat, după cum au zis urgisitul de Dumnezeu Dioscur, Eutihie si Sever și ceata lor blestemată; si nici nu s-au unit printr-o unire personală sau morală sau printr-o unire de demnitate sau de voință sau de cinste sau de nume sau de bun ăvoință, după cum au spus urâtorul de Dumnezeu Nestorie, Diodor , Teodor al Mopsuestiei si adunarea lor cea diavolească; ci prin unire, adică după ipostasă, fără schimbare, fără confundare, fără prefacere, fără împărțire și fără depărtare.

Mărturisim o singură ipostasă (PERSOANA) în două firi desavârsite a Fiului lui Dumnezeu întrupat. Afirmăm că Dumnezeirea și omenirea au aceeași ipostasă (PERSOANA) și mărturisim că după unire se păstrează în el cele două firi. Nu așezăm pe fiecare din firi deosebit si separat, ci unite una cu alta într -o singură ipostasă (PERSOANA) compusă. "

Last edited by cristirg; 05.03.2015 at 21:23:01.
Reply With Quote