AR fi trebuit sa fim atat de curati in inimile noastre incat sa nu fie nevoie de scrierea Scripturilor ci toata invatatura Dumnezeu sa ne-o scrie direct pe inimi prin Duhul Sfant.
Sf. Ioan Gura de Aur
Deci dragi neoprotestanti
Daca am fi curati cu inima, Dumnezeu ne-ar da totul direct in inima, si atunci toate le-am face corect. Nu ar mai fi nevoie de post, de canon, de metanii, de nevointe, nici de icoane, nici de nimic, caci L-am avea pe Hristos in noi, si am pretrece minunat in lumea cea duhovniceasca cu sfintii si ingerii. Impreuna I-am canta slava lui Dumnezeu si trupul nu ne-ar fi potrivinic si mintea nu ar cadea in pacat. Ar fi suficient credinta noastra suprema in Dumnezeu si inima cea curata si desavarsita asemenea Tatalui. si astfel la o parte cu toata practica credintei, caci nu mai e necesara, la ce sa tin post ,daca eu nu am pornire patimasa, la ce sa am icoana cand eu iubesc pe sfinti si fara ele, nu-i asa dragi neoprotestanti?
ei bine, dragilor, sfintenia este telul, desavarsirea este telul, si acesta nu poate atins doar daca spunem , te primesc IIsus. Caci spui aceasta si te botezi constient, insa cu pornirile tale patimase, cu mintea ta cea patimasa nu ai facut nimic. E inca la fel, voi ziceti , pai a venit Iisus si a curatat, eu cred asta, spuneti voi, insa dragilor, nu vine IIsus in camara necuratita, si nici in inima plina de pacat. Nu vine El sa mature, si tu sa nu faci nici o greutate, nici o nevointa, caci unde este suferinta crucii prin care a trecut si Hristos? NU a zis El sa ne luam crucea si sa ii urmam?
Toate practicile din ortodoxie sunt mijloacele de curatare a sufletului, postul, rugaciunea, canonul, tainele, absolut toate sunt modul prin care desavarsim sufletul, si il pregatim pentru primirea lui Hristos in noi. Cu o conditie, sa ne raportam cu mintea corect fata de toate acestea, caci daca credem noi ca postul ma mantuie, am gresit deja, caci daca in inima nu este pocainta si dragoste de Dumnezeu, pot sa postesc 10 ani si Dumnezeu nu ma mantuie.
Voi veniti sa spuneti:
10
Ascultați cuvântul Domnului, voi, domni ai Sodomei!;
luați aminte la legea lui Dumnezeu, voi, popor al Gomorei!
11
Ce preț au pentru Mine mulțimea jertfelor voastre? â zice Domnul â;
M'am săturat de arderile-de-tot cu berbeci
și nu vreau grăsime de miei și sânge de tauri și de țapi,
12
și nici ca voi să vă înfățișați cu ele înainte-Mi;
căci cine oare le-a cerut din mâinile voastre?
De-acum încolo să nu-Mi mai călcați prin curte! f
13
Chiar dacă veți aduce făinuță de grâu, e'n zadar;
tămâia Îmi este urâciune.
14
Nu pot să sufăr lunile voastre cele noi,
nici sâmbetele, nici ziua cea mare;
sufletul Meu urăște postul și zilele-de-odihnă
și lunile voastre cele noi și serbările voastre.
M'am săturat de voi, păcatele voastre nu le voi mai suferi!
15
Când vă veți întinde mâinile spre Mine,
Eu Îmi voi întoarce ochii de la voi;
și chiar dacă vă veți înmulți rugăciunile, nu vă voi asculta,
căci mâinile voastre sunt pline de sânge.
16
Spălați-vă, curățiți-vă,
ștergeți de dinaintea ochilor Mei răutățile din sufletele voastre,
lăsați-vă de răutăți!
Isaia
dar eu vin si va spun, ca asa este , este uraciune daca fac toate acestea ca un fariseu, caci asa a zis Iisus, nu faceti ca fariseii, nu a zis , sa nu faceti. Deci raportarea fata de acestea toate , trebuie bine inteleasa. Cand aprind tamaia, sa ma gandesc la Domnul , ca fac aceasta jertfa simbolica din dragoste de Dumnezeu, cand ma rog, cu dragostea inimii catre Domnul sa ma rog, ca de citesc rugaciuni ca pe poezie, sigur ca nu e de folos. Nu lepadarea de acestea este solutia, ci schimbarea mintii.
Adevarat ca secularizarea a slabit credinta ortodocsilor, si vedem si extreme gen; rugaciuni pentru deochi, rugaciune pentru casatorie, etc, dar nici acestea nu sunt o justificare pentru a spune: nu e buna ortodoxia.
Mare povara pe Biserica catolica, caci punand pe papa - conducator pe pamant al crestinilor , si lasandu-se purtati de fariseismul practicilor si a dorintwi de putere, parte din crestinii lor s-au facut portestanti. Insa acestia au trecut in cealalta extrema, facand din propriul lor eu, un dumnezeu. Acestia vor acum si fara efort (momentul botezului lor) mantuirea si mandria de sine de a fi sfant.
Numai ortodoxia a pastrat calea spre smerenia lui Hristos. Absolut toate practicile credintei ortodoxe, aduce smerenia. Spovedania in fata unui duhovnic aduce smerenia, sigur Dumnezeu iarta nu preotul, insa daca nu te smeresti in fata preotului , asa cum este el (caci am vazut ca unii spun ca e rau, ca pacatuieste, etc) dar eu vin si spun, daca te smeresti in fata sfintilor si a lui Dumnezeu e un merit, dar a te smeri in fata pacatosului acela e meritul, caci te-ai facut mic. Si nu te faci mic in fata sfantului, ca e o evidenta, dar sa te faci mic in fata pacatosului aici este smerenia lui Hristos.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Last edited by dobrin7m; 07.03.2015 at 21:12:21.
|