View Single Post
  #209  
Vechi 09.03.2015, 09:34:39
cristirg cristirg is offline
Banned
 
Data înregistrării: 26.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 577
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar Vezi mesajul
Mă întreb, să fiu iertat de brutalitatea mărturisirii, dacă nu cumva atunci când întâlnim folosindu-se termenul de "persoană" pentru Hristos, ceea ce ne repugnă este că L-am coborî sau mărgini, cumva, pe Însuși Împăratul nostru la calitatea de persoană.

Mai simplu spus: cum să numesc persoană pe Însăși Persoana?
Dar dacă am această piedică, oare cum voi putea eu, ca persoană, să mai spun "Tatăl nostru"? Dacă e așa o grozavă cădere să fim persoane, noi oamenii, cum mai îndrăznim să ne credem fii ai Persoanei (precum El Însuși ne-a arătat și învățat)?

Or, dimpotrivă, îndrăznesc să spun "Tată" tocmai în virtutea unei adânci legături între persoana care sunt eu, omul, și Persoana din Sânul Treimii. Și care e această legătură tare, cu totul bineplăcută Domnului, în virtutea căreia El ne învață să mărturisim "Tatăl nostru"?

Când Dumnezeu ne-a făcut "după chipul și asemănarea Lui", nu a avut oare, deloc, în vedere tocmai Rrincipiul Personal? Comun și Dumnezeirii și omului. Nu Se repetă pe Sine, Tatăl nostru, în noi, fiii Lui, atunci când ne face? Dacă nu Se repetă pe Sine, atunci cum să Îl mai numim Tată? Și cum să ne numim fii ai Lui?
Ce fel de fiu este acela în care nu se repetă tatăl lui?

L-am coborî (degrada, mărgini) pe Hristos dacă L-am numi persoană?

-percepi ca pe ceva defăimător, ca pe o degradare, ca pe o mărginire sau chiar hulire să numim pe Hristos cu termenul de persoană?

Și a doua întrebare: care e temeiul ultim, de neînlocuit (adică esențial), în virtutea căruia noi îl numim pe Dumnezeu Tată? Tatăl nostru, al oamenilor! Care, oameni, noi suntem persoane: "...omul cel tainic al inimii, întru nestricăcioasa podoabă a duhului blând și liniștit, care este de mare preț înaintea lui Dumnezeu." (1 Pt. 3-4)
-eu asa consider ca il "marginim" daca il numim "persoana omeneasca"
-deci este Persoana divino-umana,sau Persoana (Ipostas) dumnezeiesc,Dumnezeu desavârsit și om desavârsit, o singură ipostasă (persoana) a lui Dumnezeu Cuvântul.
-s-a născut Dumnezeu împreună cu natura pe care a luat-o si care a fost îndumnezeită
-Căci unul este Hristos si una este persoana Lui, adică ipostasa. Și totuși are două firi, a Dumnezeirii și a omenirii Lui.

-da este Dumnezeu,ipostas (persoana) a Sfintei Treimi dar nu "persoana umana"

-"Sfinta Treime este o singură ființă, în trei ipostase (persoane) desavârșite, simplă, mai presus de desavârsire si mai înainte de desavârsire"

Last edited by cristirg; 09.03.2015 at 09:37:45.
Reply With Quote