Citat:
În prealabil postat de Capy
Hristos nu este persoană omenească
|
Ci, divino-umana.
Dar, tie, fie cum iti doresti.
N-ar fi avut cum sa moara daca ar fi doar Persoana dumnezeiasca, nu divino-umana.
Ce a aratat Hristos prin viata si moartea si invierea Lui?
Ca e imposibil ca vreun trup cu suflet uman sa fie persoana umana. Numai El, O Persoana dumnezeiasca a reusit asta.
Iar dupa El, reusesc asta toti cei ce se sfintesc, pe masura impartasirii lor din Acela care ne poate face si pe noi persoane divino-umane. Prin har, nu in fiinta.
Ca, tocmai asta-i scopul pt. care ne-a facut Dumnezeu dupa chipul si asemanarea Sa. Sa fim si noi persoane divino-umane (cu p mic, prin har, nu in fiinta) dupa chipul Persoanei divino-umane. Asta e sensul devenirii noastre in fiinta.
Iar noi, fie ca esti de acord, fie ca nu, vom zice ca Par. Staniloae - Persoana divino-umana.
Citat:
În prealabil postat de delia31
O singura Persoana divino-umana. Sau Ipostas teandric. Sau Ipostas simplu divin devenit prin Intrupare Ipostas compus divino-uman.
|
Si ca Sf. Ioan Damaschin - Ipostas al Cuvantului divin si al trupului si sufletului uman.
Citat:
În prealabil postat de delia31
Sf. Ioan Damaschinul Dogmatica, cap. VII Despre singura ipostasa compusa a Cuvantului lui Dumnezeu
Pentru aceea insasi ipostasa Cuvantului lui Dumnezeu s-a facut ipostasa trupului, iar ipostasa Cuvantului, care era mai inainte simpla, a devenit compusa. Compusa din doua firi desavarsite, din Dumnezeire si omenire. Nu din doua persoane.
|
Citat:
În prealabil postat de delia31
ceea ce inainte de Intrupare se numea Ipostas divin (simplu) al Logosului devine prin Intrupare Ipostas divino-uman (compus). Un singur ipostas, nu doua, compus din doua firi, nu din doua persoane!
|
Nu trebuie sa imi mai dai reply. Doar daca gasesti la vreun sfant scris negru pe alb propozitia - Hristos nu e persoana divino-umana, ci doar divina, nu si umana.