Citat:
În prealabil postat de ludescu
.Am de facut o lucrare cu tema "Moarte si inviere in Vechiul Testament
|
Excelent subiectul! Da ce ti se cere? O perspectiva antropologica cu accentul pe distinctia dintre moartea sufletului (thanatos) si moartea trupului(nekrotes) sau sa identifici cazurile de morti care au inviat, precizand ca apoi iar au murit ? Deci, invierea lor a fost temporara.
Cred ca tre sa incepi prin a vorbi de Viata (harica- zoe) ce-i fusese destinata omului in starea lui edenica.
Eventual, dupa introducerea in tema, sa pornesti de la distinctia Fer. Augustin despre starea ingerilor si stare oamenilor.
Starea de
non posse mori, adica a nu putea muri, care e proprie firii ingeresti si starea de
posse non mori, adica a putea sa nu mori, proprie firii umane.
In starea edenica, omul nu era nici muritor, nici nemuritor, ci capabil si de una si de alta.
Dupa care, sa amintesti de cadere, consecinta ei, moartea, ca despartirea de Dumnezeu ( thanatos), pierderea Vietii harice (zoe) si primirea in locul ei a vietii biologice (bios), odata cu primirea vesmintelor de piele ale corporalitatii animalice de dupa izgonirea din Eden.
Toti cei nascuti din Adam si Eva, se nasteau suferind de moartea thanatos, traiau o vreme fara a avea Viata harica, ci doar pe cea bios, dupa care, trupul imbracat in hainele grosiere de piele ale instinctualitatii biologice se degrada, se necroza si nu mai functiona. Omul murea si cu moartea biologica (nekrotes).
Sufleteste, toti erau oricum despartiti de Dumnezeu (aflati in starea thanatos).
Iar cei ce mureau si erau eventual inviati in VT, mureau din nou, dupa un timp, fiindca inca nu venise plinirea vremii ca Hristos sa desfiinteze moartea thanatos. Moartea nekrotes, despartirea sufletului de trup, a ramas.
Pe asta n-a desfiintat-o. Suferim cu totii de ea si ne e teama de ea mai mult decat de cea de care ar trebui sa ne infricosam.
Important e sa nu murim cu cealalta (thanatos) care e despartirea sufletului de Dumnezeu.
Spor la treaba!