Discernământul: deosebirea dintre pleavă și plantă roditoare.
Cel mai important lucru pentru mântuire este să ajungem la discernere, la deosebirea, la separarea prin post între plăcerea rea și plăcerea cea bună ca nu cumva să le confundăm mereu sau să trăim exact invers toate plăcerile lăsându-ne astfel păcăliți și înșelați în credință ca să făptuim ispita pentru ca să ne fericim ca proștii la nesfârșit iubind plăcerea cea rea și urând cu pismă și răzbunare plăcerea cea bună!
Deosebirea a făcut-o însuși Creatorul și Tatăl Ceresc atunci când i-a deosebit pe cei în care își găsea plăcerea cea bună față de ceilalți în care vedea plăcerea cea rea... spunând: ''El este fiul Meu prea-iubit întru Carele am binebvoit și în Care îmi găsesc toată plăcerea Mea... de El să ascultați!'' adică celor ce postesc și se pocăiesc și vor să-și îndrepte viața și s-au adunat la sfântul Ioan Botezătorul ca să îi spele și să-i boteze cu apă le-a grăit din Cer, din Nor ca să nu se mai lase înșelați de omul cel rău și ipocrit și fățarnic și de satana, șarpele cel mincinos și amăgitor și foarte rău, ispititor și viclean împreună cu acoliții lui cei prefăcuți și vicioși și corupți până-n măduva sufletului lor.
Deci postul înseamnă nu numai rugăciunea pentru a putea posti ci mai ales lucrarea deosebirii între plăceri prin discernământul duhovnicesc astfel încât plăcerile cele bune trebuie pe viitor trăite prin iubire și sfințite întru ascultare și simțite tainic în timp ce plăcerile cele rele trebuie osândite și evitate și smulse definitiv din viața creștinului, treptat.
Plăcerile cele rele sunt pofta lacomă de curvie și desfrânări dorite din pricina necredinței și pentru slava deșartă a banilor și păcatelor ca la umbra lor să trândăvești și să aperi cu ură și mânie mândria numelui tău privilegiat de persoană ipocrită ce-l ispitește pe Dumnezeu dându-se drept și sfințișor înaintea Lui și lăudându-se cu puterea de a face rău și de a se răzbuna și de a viclenii fără rușine ispitind fecioarele că cică ar vrea el smințișorul smerit și deznădăjduit să se molipseacă de la ele de Har și de Dar... când colo nu vrea altceva decât să se înșele împreună păcălindu-le cu plăcerile incestuoase ale înșelării și trădării și răzbunării crude și perverse ce vine din ispismuirea ispismuitorului terrorist și foarte foarte prost ce se crede mare și puternic și se dă deștept închipuindu-se talentat, adulat și slăvit ca să se consoleze și să-și ascundă defapt viciul criminal al hoției 790 și 1 și 12 și 33... acolo în unitatea dintre 5 și 6.
Practic bărbatul tânăr văzând sfințenia și credința și fecioria și ascultarea și sinceritatea fetelor cuminți zice când se ivește prilejul către una sau alta că ar vrea s-o înfieze sau să se molipsească de la felul ei sincer și drept de a fi când defapt vrea să o corupă în necunoaștere și în știință și în plăceri ispitind-o la pomenirea spurcăciunilor și la îndrăznirea în înșelări și în preversiuni 'fericite'... și așa o învață să-și învârtoșeze și ea pofta cea bună de plăcerile fericite ale sfințenie și ascultării înspre 'plăcerile' păcătuirii perverse și înșelătoare ca să se satisfacă... murdar și spurcăcios!
Dacă ar iubi bărbatul creștin și bărbatul om fata și sfânta cu adevărat atunci ar sfinți-o mai mult iubind-o și nu ar pângări-o, nu ar ispiti-o îndrăznind să o poftească lacom cu nerușinare și să viseze perversiuniuni privind-o ca la spectacool.
Gândul la fete și pofta cea rea înseamnă spurcare și auto-incest și malahie dacă egoismul lacom ne îndeamnă să ne semețim în credință din necredința că Dumnezeu ne-ar putea da atâtea fete câte ne dorim și mai tinere și mai frumoase decât ne putem închipui sau vedea. Ne-ar da cu siguranță dacă le-am iubi cu Adevărat dorindu-le lor fericirea și plăcerea cea bună și nu dorindu-ne mereu și la nesfârșit plăcerea noastră cea rea pentru care le folosim stricându-le fugind de răspundere!
Deci în post trebuie să facem deosebirea între plăceri abținându-ne de la rău și făcând binele după cum ne-a sfătuit Cel de care e bine să ascultăm acum și pururea și în vecii vecilor amin!
Last edited by vsovivivi; 19.03.2015 at 18:08:03.
|