
24.03.2015, 22:21:15
|
 |
Senior Member
|
|
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
|
|
Citat:
În prealabil postat de Capy
Din moment ce spui că sintagma persoana divino-umana nu este modernistă, enumerăm, atunci, cel puțin cinci Sfinți după al VII-lea Sinod Ecumenic care referindu-se la Hristos, au folosit sintagma persoana divino-umana și unde.
|
Dupa tine, ce zice Nicolae Cabasila aici despre ipostas e identic ca si continut cu afirmatia mea de mai jos?
Citat:
În prealabil postat de delia31
"Intrucat Hristos este capul trupului Bisericii, este limpede ca atata vreme cat firea/natura omeneasca n-a primit ipostasa Cuvantului, firea omeneasca era fara o ipostasa adevarata, corpul firii umane era intr-un fel fara cap." N. Cabasila
|
Citat:
În prealabil postat de delia31
De aici incolo, eu nu pricep logica lui Capy desi l-am tot intrebat despre improprierea firii umane ca sa-mi dau seama ce intelege prin kenoza. Fiindca, pt. a comunica insusirile firii divine celei umane, Hristos trebuia musai sa-si faca proprie aceasta fire, nu sa-I ramana exterior, adica, ipotasul Lui sa fie ipostas si al firii umane, nu doar al celei divine.
|
|