View Single Post
  #394  
Vechi 25.03.2015, 21:27:31
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Extra Ecclesiam nulla salus.
Sf. Ciprian al Cartaginei.
Nu e acelasi lucru cu "doar ortodocsii se mantuiesc".
E o carte, din pacate imi scapa titlul si autorul despre validitatea tainele eterodocsilor ( un teolog ortodox englez) in care spune ca in ciuda afirmatiei de mai sus, nu avem dreptul sa spunem cine se mantuieste si cine nu - judecata asta apartiine exclusiv lui Dumnezeu.
Aparent afirmatiile se contrazic dar dupa o logica defectuoasa - ca cea care o invoci tu.
Tot acolo era parca si o explicatie de ce totusi nu se contrazic aceste afirmatii.
Asadar, e o carte (nu stii care) a unui teolog ortodox (nu-ti amintesti) care spune ceva (nu stii exact ce) prin care s-ar da o explicatie. Iar asta prin asta demonstrezi in mod indubitabil ca as avea eu o logica defectuoasa. Si mai si spui ca dau doar copy-paste, probabil ca sa te scuzi ca tu nu stii despre ce vorbesti.
Din fericire eu stiu despre ce e vorba si o sa te ajut. Am mai discutat pe forum despre asta. Stiu si cine spune, ce spune si de unde a luat ideile.
Teologul de care spui este IPS Kallistos Ware, convertit din protestantism la ortodoxie si arhicunoscut ca avand conceptii ecumeniste (apartine de Patriarhia ecumenica, stim ca si Patriarhul are idei progresiste).
Ca sa-ti faci o parere, sustine evolutionismul teist (care rar lipseste din portofoliul cuiva cu conceptii ecumeniste) si spune ca ar trebui discutata hirotonia femeilor (a scris si o carte cu o convertita din protestantism, care se numeste hirotonia femeilor in Biserica).
Iar explicatia era una cunoscuta printre modernisti, ca Biserica nu inseamna doar cea Ortodoxa, Biserica ii include si pe cei din afara Ortodoxiei. Iar afimatia este preluata chiar de la cel citat de Igor, Homiakov (probabil pentru a i se da o alura ortodoxa, fiind o afirmatie tipica din ecumensim).
Sa trecem acum la Homiakov. Nu a avut studii teologice, a fost scriitor si filozof si a scris si ceva despre teologie. Am citit acum cate ceva despre el, credea ca toate religiile sunt o forma de crestere spirituala, budismul fiind cea mai buna inte religiile naturale. Iar crestinismul e cel mai bun dintre toate religiile. La fel, ortodoxia este cea mai buna intre cultele crestine, fara sa spuna ca ar fi si unica. Sustine ca harul este la toti oamenii, nu doar in Biserica. Astfel, toti oamenii sunt legati de Biserica. S-a spus ca are influente protestante. Nu a fost luat in seama in timpul sau (tocmai datorita acestor idei), a fost redescoperi in timpurile noastre de scriitorii atrasi de ideile ecumeniste sic are voiau sa le dea si o sustinere ortodoxa. Adica ce spuneam, cu taieraea si alungirea, ca sa se potriveasca invatatrua ortodoxa cu dogmele ecumenist-protestante. Teoria aceasta a ramificarii harului este invatatura protestanta ce sta la baza ecumenismului.

Ca sa vedem cine face parte din Biserica:
"48. Cine sunt membrii Bisericii?

Din Biserica fac parte toti cei botezati cu botezul crestin, adica in numele Sfintei Treimi, care cred in Domnul nostru Iisus Hristos, care marturisesc aceeasi credinta, care se impartasesc cu aceleasi Sfinte Taine, care aduc aceeasi inchinare lui Dumnezeu si stau sub carmuirea vazuta a aceleiasi ierarhii bisericesti.

Nu numai dreptii ci si pacatosii fac parte din Biserica; dar pacatosii sunt membrii sau madulare bolnave ale Bisericii. Si nu numai credinciosii vii ci si cei morti care au adormit in credinta sunt membrii ai Bisericii.

Nu mai fac parte din Biserica ereticii si schismaticii, pentru ca, desi au fost botezati, ei s-au rupt de Biserica prin credintele lor ratacite, prin invataturi desarte si prin neascultare de carmuirea Bisericii. Ereticii si schismaticii au parasit calea cea dreapta; ei sunt stricatori de Biserica si de aceea vor fi osanditi (Tit 3, 10-11; 1 Corinteni 3, 17)."