Citat:
În prealabil postat de AlinB
Gresit.
Doar prin revelatia Harului in contextul curatirii de pacate.
Care pacat nu e tot una cu suferinta.
Budhistul ii tot da cu suferinta, dar nu suferinta e problema ci pacatul.
Conceptul de pacat nu exista in schimb in budhism.
Poate doar la niste strutocamiloi care cred ca pot face o tocanita din amandoua.
|
Curatirea de pacate (care este necesara) implica un set intern de rationamente corecte, printre care si intangibilitatea Lui Dumnezeu, dedusa "fizic" - prin observarea si rationarea fenomenelor.
Ca Harul desavarseste ceea ce incepe omul este adevarat, tot printr-o analogie fizica. Un corp ceresc care intra in campul gravitational al unei planete incepe sa fie atras intr-un mod accelerat de aceasta (mecanica clasica newtoniana ).
Daca suferinta nu ar fi o problema atunci nici pacatul nu ar fi o problema.
Suferinta este o consecinta inerenta a pacatului.
Le avem la pachet. Nu pot fi disociate.
Ca nu exista concept de pacat in budism este, evident un neadevar.
Iar daca un strutocamiloi te ajuta sa treci desertul ignorantei (strutul mai rapid, camiloiul mai rezistent) de ce sa nu-l folosesti?