Citat:
În prealabil postat de Barsaumas
Exercitiu de probabilistica: nu cu multa vreme in urma, daca sa zicem un "simplu" credincios romano-catolic, sa zicem, ca Mihai G., sau un credincios greco-catolic, sa zicem Mihnea Dragomir, daca ar fi facut urmatoarele gesturi: 1. sa puna un idol pagan, sa zicem o statuie a lui Buddha, pe Sf. Altar; 2. sa sarute o carte nu doar non-catolica, ci chiar cartea de capatai a unei alte religii, sa zicem Coranul; 3. sa invite samani, sau alti practicanti ai credintelor de tip animist la o reuniune la care sunt prezenti credinciosi catolici, si membri ai clerului si ierarhiei, inclusiv cardinali; 4. sa se roage cu membri si lideri activi si recunoscuti ai diferitelor confesiuni de tip neoprotestant, inclusiv ai unor culte paracrestine, gen adunaturile, pardon, adunarile care sustin si practica hirotonia femeilor si pardonabilitatea euharistica a homosexualilor care nu s-au pocait deja de problema lor.
Daca exemplificatii credinciosi M. G. si M. D. ar fi facut asta, iata ce ar fi patit, foarte probabil: - mustrare, excomunicare, si probabil episcopul i-ar fi trimis, chiar la exorcist sau macar la shrink.
Insa, daca fostul Papa Ioan Paul al II-lea, a facut fapte, pentru care un credincios sau un preot ar fi fost sanctionat zdravan, chiar foarte probabil excomunicat, el este socotit "sfant". Asa ca..."quod licet Jovis, non licet bovis".
Asta inseamna sa te aglutinezi sub steagul ierarhiei.
|
Poate că nu înseamnă doar să te aglutinezi, ci să și gândești, și în spiritul Bisericii, care ne învață să nu fim boi, ci deștepți, să interpretezi corect, din punct de vedere spiritual, anumite realități. De pildă:
1. Că o statuie a lui Budhha nu este un idol păgân, ci o reprezentare a unui învățător spiritual al unei alte religii. A nu se uita că statuile numite idoli în biblie erau venerate ca fiind ele înșile zeități, ceea ce nu este cazul cu o statuie a lui Buddha mai mult decât cu o statuie a lui Iisus.
2. Că Sfântul Ioan Paul al II-lea, prin gestul său, și-a exprimat recunoștința față de gestul interlocutorului, care i-a dăruit acel lucru pe care îl stimează cel mai mult, respectiv Coranul. Nici Sf. Francisc, când l-a sărutat pe lepros, n-a făcut-o din dragoste sau respect fața de lepră.
3. Din câte îmi aduc aminte, Biserica invită pe cei cei de alte confesiuni la întrunirile sale. Eu am intrat în mai multe biserici, și catolice, și ortodoxe, la Liturghie, și nu m-a întrebat nimeni dacă sunt șaman.
4. În ce privește rugăciunea în comun, cu excepția unor canoane răsăritene căzute în desuetudine, dar das scoase de la naftalină de vajnicii antiecumeniști, nu știu ce legislație bisericească actuală o interzice.
Ergo....