Cei ce trăiesc necununați, mai întîi calcă porunca a 7-a „Să nu trăiești în desfrânare”. Deci, toată bălăciunea curvărească este asupra lor și pe haina botezului. În al doilea rând, se socotesc ca cei ce sunt potrivnici Sfintelor Taine și harului lucrător prin Sf. Taine. De aceea cei ce trăiesc necununați nu se pot împărtăși până ce nu se cunună la preot dărâmând zidul vrajbei dintre ei și Dumnezeu, chiar dacă se spovedesc și fac canon. Nu le folosește canonul dat de preot dacă trăiesc în continuare în păcatul curviei și se împotrivesc tainei Sf. Cununii. Nu pot merge alături păcatul nepărăsit și canonul de căință pentru păcat, pentru că păcatul batjocorește căința. Trebuie părăsit sau desființat păcatul pentru ca roadele căinței să se vadă. Tot din acest motiv nu le sunt primite darurile la Sf. Altar: pomelnicele, lumânările, făina, uleiul și alte daruri. Tot din această cauză, la rândul lor nu pot cununa ca nași pe alții. Mai întâi trebuie să se cunune ei și apoi să cunune pe alții. Nu pot fi martori la săvârșirea unei Sf. Taine atâta timp cât ei s-au dovedit a fi vrăjmașii Sfintelor Taine. Înainte ca aceștia să se cunune trebuie să facă o spovedanie generală, iar preotul le poate da canon: să postească o săptămână, să se păstreze curați până la cununie, să păstreze discreție la cununie, fără alai și petrecere, îmbrăcați obișnuit, și canon de pocăință după canonicitatea Sf. Biserici.
Cunosc foarte multe cazuri, perechi de tineri și chiar oameni în vârstă, care au trăit o vreme îndelungată necununați din diferite motive (5-10 ani), iar după ce s-au cununat n-a durat un an sau doi și s-au despărțit. Au trăit mai mult împreună necununați decât după ce s-au cununat, de ce se întâmplă lucrul acesta ? Așa se întâmplă. În loc să asculte de sfatul părinților și de porunca lui Dumnezeu să nu păcătuiască înainte de cununie, unii încep viața și petrec o bucată din ea împreună în păcatul curviei. Aceștia pentru că nu s-au păzit, i-a aprins diavolul desfrânării cu focul si dulceața păcatului, după care le-a dat mereu amânare si apoi rușinea. Au amânat primirea Sf. Taine a Cununiei sub diferite motive: că nu ar fi părinții de acord pentru unii, că este prea devreme să se cunune pentru alții, că este mai bine să trăiască de probă pentru a se convinge dacă se potrivesc ca nu cumva mai târziu să constate că nu se potrivesc și să se despartă și alte motive, toate nejustificate din punct de vedere moral-religios. După ce a trecut timpul, au apărut copiii, lumea îi știe și le dă rușinea ca să moară în starea aceasta, pentru osândă la judecată: „în ce te voi găsi în aceea te voi judeca.”
Pr. Ilarion Argatu