Citat:
	
	
		| 
			
				 Era un om bogat care se îmbrăca în porfiră și în vison, veselindu-se în  toate zilele în chip strălucit.Iar un sarac, anume Lazăr, zăcea înaintea  porții lui, plin de bube. Poftind să se sature din cele ce cădeau de la  masa bogatului; dar și câinii venind, lingeau bubele lui.  Și a murit  săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și  bogatul și a fost înmormântat. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în  chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui. Și  el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ți milă de mine și trimite pe  Lazăr să-și ude vârful degetului în apă și să-mi răcorească limba, căci  mă chinuiesc în această văpaie. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ți aminte  că ai primit cele bune ale tale în viața ta, și Lazăr, asemenea, pe cele  rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuiești. Și peste toate  acestea, între noi și voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care  voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă  la noi. 27. Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa  tatălui meu. Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină  și ei în acest loc de chin. Și i-a zis Avraam: Au pe Moise și pe  prooroci; să asculte de ei.  Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă  cineva dintre morți se va duce la ei, se vor pocăi. Și i-a zis Avraam:  Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia  cineva dintre morți.
			
		 | 
	
	
 
Bin,
Pilda  - bogatului nemilostiv si a saracului Lazar - nu contrazice cu nimic reincarnarea asa cum este explicata in budism.
Dupa decesul fizic, sufletul intra in alte forme de existenta, fericite sau nefericite, functie de calitatea actiunilor savarsite anterior.
Unii isi reamintesc existentele anterioare, altii nu.
Existentele samsarice, fie edenice, fie infernale sunt insa epuizabile ca si existenta pamanteasca.
Doar starea de eliberare, conferita de cunoasterea Adevarului este inepuizabila, fara de sfarsit.
Aceasta pilda, ca de altfel toate pildele Lui Iisus (si Buddha) nu vizeaza clarificari ontologice pentru ca ele oricum nu pot fi intelese corect cu o minte intunecata - ci vizeaza instruirea in caile de vindecare launtrica - prin practicarea virtutilor (rabdare, smerenie, milostenie, infranare...).