Citat:
În prealabil postat de Barsaumas
Paslushnice, te-ai intrebat vreodata daca hristocentrismul Bisericii nu e de fapt un eclesiocentrism camuflat perfect?
|
Poate de sute de ori, m-am întrebat.
Și de mai multe mii de ori am primit răspuns.
Credința, faptele și harul, înafara Bisericii, sunt doar moralitate și imaginație, iluzie, minciună, căderi, moarte și iad.
Biserica este Mireasa lui Hristos. Adică noi. Sufletele și trupurile noastre, alcătuite ca Taină a Persoanei, suntem mădulare ale Bisericii, deci ai lui Hristos. Suntem membre ale lui Hristos.
Când Pavel călătorea pe drumul spre Damasc, prigonind creștinii, Hristos i se arată și îl întreabă: "Pentru ce Mă prigonești?" I-a făcut Pavel ceva la Hristos? Nu, desigur. Nimic. Dar cui? Creștinilor. Deci prigonind creștinii, Îl prigonea pe Hristos Însuși.
Creștinii, erau, sunt și vor fi, Biserica și Însuși Hristos, în care locuiește. Odată ce ajungi să Îl simți pe Hristos, că a locuit în tine, chiar și pentru o secundă, nu ai cum să nu devii ortodox, în Biserica, cu același nume, dar care Biserică, e singura ce mai este astăzi creștină.
Casele în care tu vorbeai în alt topic, casele primare, Bisericile, în care se adunau creștinii, sunt parohiile de astăzi. Și știi cât timp s-au adunau în acele case? Vreo 20 de ani. Apoi a început prigoana vehementă, contra creștinilor, în tot imperiul roman.
Și Biserica unde s-a mutat? Din case, a mers în subteran, în catacombe. Era o vastă Biserică, întinsă pe sute de kilometri, săpate sub pământ de creștini.
Apoi în anul 313, când Sfântul Constantin dă liber Bisericii, ea, Mireasa lui Hristos, va ieși din catacombe, încă prigonită fiind, și își construiește clădiri fizice, în care se adunau cei ce mărturiseau pe Hristos.
Ca și azi. Atât de minunat...
Dar ieșind, continuau să fie în același cuget, aceași comuniune, ca în Biserică. Liturghia de după Liturghie. Liturghie să fie însăși viața noastră, minut de minut, comuniune cu Biserica, cu Hristos, dacă a plecat, să-L chemăm necontenit, neobosit să vină, deși știm că pururea nu suntem vrednici nici să-L privim, dar mai ales să-L chemăm, și mai ales să vină, să ne bucurăm de prezența Lui, în casele noastre, fizice și nemateriale. Dar să-L dorim, ca pe cea mai mare și mai de preț comoară, pentru că asta și este.
El este! Este prin Biserica Lui. Nu înafara ei. Înafara ei, ne-a atenționat că vor veni hristoși mincinoși, cei ce sapă la temeliile Bisericii, cum tot El spune, dar nici porțile iadului nu o vor birui pe ea.
Nu se poate spune Hristos, fără Biserică, fără mădulare ale Bisericii, creștinii, și inclusiv mădulare ale lui Hristos. Mădulare care, cu timpul sunt tot mai puține, prin locurile tot mai multe atinse de bogăție. Apoi, război, antihristul, sfârșitul. Să nu fie. Să fie cât mai departe.
Toți cei ce nu sunt ortodocși, nu iubesc, nu pot iubi, iubesc tot mai puțin, tot mai puțin, tot mai rece, tot mai sterp... Biserica, Mamă, Soră, Soție, Prietenă, Colegă... Biserica e totul. Prin ea, vine Hristos, ni se dăruiește Hristos, prin oamenii, care o alcătuiesc. Iar prin ceilalți oameni, înafara Bisericii, Îl găsim pe Hristos, găsim nevoia de-a iubi, nevoie de-a fi în comuniune, de-a aparține celor ai lui Hristos, care se mântuiesc, căci nu toți se vor mântui, precum bine știm deja, oricât vrem să credem că ar fi altfel.
Să-ți ajute Dumnezeu, să vi acasă, și să iubești...