Dacă păcatele ni s-ar ierta strict numai prin Sfintele Taine, atunci moartea ne-ar prinde în păcate pe absolut toÈi fără excepÈie. Păcatele mici rămîn păcate Èi ne despart de Dumnezeu. De aceea avem rugăciunea de iertare ca metodă de curăÈire de acele păcate care nu necesită intervenÈia preotului. De aceea rugăciunea trebuie să fie cît mai deasă, continuă dacă se poate... dar cine face asta mai ales în iureÈul vieÈii cotidiene de mireni?...
Îmi pare rău, dar Canonul 9 apostolic nu se referă doar la simpla prezenÈă pînă la otpusul de final. Apostolii, că de la ei a rămas porunca asta, insistă asupra faptului-de-a-ne-împărtăÈi! Are rost să mai caut explicaÈii pentru importanÈa cuminecării?
Èi exact, Cătălin, afurisenia e valabilă deoarece asta Èi înseamnă: o separare de Biserică prin neparticiparea la comuniunea cu ceilalÈi prin intermediul direct, fizic al Trupului Lui Hristos. Adică nu te faci părtaÈ, nu te îm-părtăÈeÈti. Vii la slujbă, te rogi, cauÈi har, cauÈi să socializezi cu fraÈii Èi surorile prezenÈi, dar nu prin Hristos ci aÈa, de suprafaÈă. E simplu Èi aproape matematic, logic. Crede-mă că nu de la mine scriu toate astea. Deci citeÈte cu atenÈie Èi pune-Èi întrebări, meditează, cere sfaturi, revezi ce spun SfinÈii PărinÈi:
CANONUL 9 apostolic (ÎMPĂRTĂȘIREA CREDINCIOȘILOR)
Toți credincioșii care intră (în biserică) și ascultă scripturile, dar nu rămân la rugăciune (slujbă) și la Sfânta împărtășanie, aceia trebuie să se afurisească, ca făcând neorânduială în biserică.
(66, 80 Trul.; 2 Antioh.; 11 Sard.; 2 Dionisie Alex.)
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4
Ascultați Noul Testament ortodox online.
Last edited by Florin-Ionut; 04.05.2015 at 07:50:17.
|