Citat:
În prealabil postat de Ioan_Cezar
Frate Igor, (...) decât dacă ținem morțiș să le raportăm noi hodoronc-tronc, în acest mod.
Între ele exită mai degrabă un raport de întrepătrundere, de germinație reciprocă, iar nu unul de ierarhie pe scala patologiei.
Posesiunea face parte din ițele germinative ale oricărei forme de tulburare psiho-fizică. Poate fi motorul oricărei afecțiuni, ori păpușarul tainic al oricărei manifestări exterioare a unui om.
|
Frate Ioan-Cezar, mă bucur că vă cercetează și vă mângâie mila lui Dumnezeu, ca pe toți care caută și primesc pe Dumnezeu Iubire.
Sunt de acord cu ce a-ți scris, aș putea adăuga sau completa, cu un răspuns mai patristic, duhovnicesc, dar mă abțin din respectul vădit acordat calității studiilor și empiricul situațiilor devenite mai asimilabile de actualitatea modernă a creștinului cercetător. Iar modul și eșalonul prezentării folosit, intră în accesibilitatea cititorului, prin comparația-explicație inedită și obiectivă.
Consider că toți oamenii care au patimi, sunt posedați. Și eu sunt posedat. Orice om e posedat când revine la aceleași păcate și le transformă în patimi, repetându-le. Și personal, mai consider, orice formă de boală psihică, posedare. Poată mă înșel, e opinia mea. Posedarea poate avea loc, cu de la 1 la legiune de demoni (5000-6000), adică formele grave de afecțiuni psihice. De aceea, înafară de practica exorcizării, cum bine a-ți exprimat, la majoritatea oamenilor, posedarea nu e dovedită, nu se vede, nu se arată, nu se simte, ci doar dă rezultate (dar niciodată un posedat nu va plânge, lacrimile, chiar și cele de invidie și nemulțumire, sunt darul Duhului Sfânt, din nou teologumena mea).
De aceea, și în vremurile din urmă, cine va vrea să fie creștin, va fi considerat nebun, i se vor pune diagnostice psihice. Și chiar din secolul 21, cu cât vrei să fi mai creștin cu putință, cu atât ești conderat mai nebun, sau ți se spune din "bun simț", cu un ton domol și un zâmbet vizibil forțat: "ai încercat să te duci la mănăstire"? :) E vast subiectul.
De aceea, Ortodoxia este cea mai "superioară" (îi place societății cuvântul) formă de "spiritualitate", de duhovnicie, fiindcă doar ea, pe tot pământul are trepte, precum pregătirea, curăția, despătimirea, luminarea, îndumnezeirea. Nici un alt cult sau religie, nu mai are așa ceva, nu se mai ocupă cu studiul și înțelegerea acestora.
De aceea, doar Ortodoxia, este considerată pe bună dreptate, medicina sufletului, spitalul și metoda de terapie a omului ca întreg, trup și suflet, ea este calea și vindecarea omului, de fiecare dată când se îmbolnăvește, trup sau suflet. Ea oferă o vastitate de metode, de cercetare, diagnosticare, vindecare a oricărui om ce apelează la ea, pentru că Directorul Spitalului, este Însuși Duhul Sfânt Dumnezeu.
Iertați. Bucurii.