View Single Post
  #35  
Vechi 07.06.2015, 20:52:41
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul

Deci colegul de forum, fratele nostru drag, rătăcit în minciunile demonilor responsabili pentru penticostalism, este precum fratele cel mare din pilda fiului risipitor, care nu vroia întoarcerea acasă a fratelui mai mic, cum nici demonii, mai mari ca noi, ca vârstă, nu vor mântuirea noastră, a oamenilor, rătăciții.
Igor, eu mă tem că interpretezi abuziv și ciudățel o mulțime de lucruri. Te cam grăbești, frăția ta, mi se pare, să sucești cum îți vine, așa la focul/rugul zelului nestăpânit, texte și fapte cărora Părinții le-au dat tâlcuirea în Duhul după multă liniștire și silire de sine.
Igor, o întrebare: faci vreo distincție între interpretativitate și tâlcuire duhovnicească?

*
Acuma hai să revedem puțin, atât cât e la îndemâna oricărui cititor onest, o frântură cât de mică din pilda fiului risipitor.
De unde ai scornit ideea că fratele cel mare nu vroia ca fiul risipitor să se întoarcă acasă?
În Scriptură găsim doar că fratele mai mare se supără, simțindu-se nedreptățit/nerăsplătit cu dreptate, atunci când află de darul tatălui ("Fratele tău a venit și tatăl tău a înjunghiat vițelul cel îngrășat, pentru că l-a primit sănătos." Lc 15,27) pentru fiul risipitor care se întoarce acasă.
Nu scrie nimic despre dorința fratelui mai mare de a nu se mai întoarce acasă fiul cel mic. De unde ai scos asta?

În pericopa respectivă, găsim pe de o parte bucuria tatălui pentru fiul reîntors acasă. Iar pe de altă parte supărarea fiului cel mare pentru cinstea și dărnicia cu care fiul cel mic a fost întâmpinat la întoarcere.
Citim cu toții, negru pe alb. Supărarea fiului cel mare e foarte explicită în text și are ca obiect nu întoarcerea acasă a fratelui, ci reacția tatălui la întoarcerea acasă a fratelui. Vrei să fii bun și să operezi distincția?

"Iată, de atâția ani îți slujesc și niciodată n-am călcat porunca ta..." își începe fiul cel mare plângerea, îndreptățindu-se înaintea tatălui. "Și mie niciodată nu mi-ai dat un ied, ca să mă veselesc cu prietenii mei." - exprimă el, limpede, motivul supărării sale.
Vedem că, așa cum se întâmplă de multe ori între frați, fiul cel mare se simte răsplătit mai puțin decât fratele cel mic, deși el a fost ascultător, merituos, iar nu rebel și vagabond, risipitor și rușinat de faptele rele. El contestă dreptatea tatălui, își strigă propria dreptate, se mânie pentru aceasta, protestează. Și își judecă aspru fratele.

"Tatăl însă i-a zis: Fiule, tu totdeauna ești cu mine și toate ale mele ale tale sunt.
Trebuia însă să ne veselim și să ne bucurăm, căci fratele tău acesta mort era și a înviat, pierdut era și s-a aflat." (Lc 15, 31-32)

Igor, frate, pilda aceasta atât de frumoasă, care ne stârnește cele mai bune simțăminte și ne ajută să întrezărim o dată în plus distincția dintre dreptatea noastră și dreptatea/iubirea lui Dumnezeu
îmi pare că nu merită pângărită prin interpretări abuzive
și nici nu merită folosită pe post de bâtă pentru a lovi în fratele risipitor căruia i-ai găsit ca frați taman pe draci.

Mai cuminte ar fi, zic eu, să ne uităm încă o dată cu atenție înlăuntrul nostru ca nu cumva să ne găsim taman în postura mâncătorului de roșcove și, duși de febra visării, să ne credem fiul cel cuminte, ori, încă mai deplasat, să nu cumva să ni se pară că suntem, vai, însuși tatăl!
Până una alta m-aș bucura să îți ceri iertare de la penticostalul tău adversar pentru cuvintele mizere pe care i le-ai adresat, iar mie să îmi mulțumești (ca să mă dau și eu mare că am primit azi măcar o mulțumire din partea unui om) pentru că , în loc să merg cu băiatul cel mijlociu la fotbal în curtea școlii, uite că am ales să îți pun ție sub ochi ceea ce ai fi putut să îți așterni singur, dacă nu bătea atât de tare alizeul deșertăciunii prin foilea alea pe care le exhibezi degeaba la avatar.

Last edited by Ioan_Cezar; 07.06.2015 at 23:53:45.
Reply With Quote