View Single Post
  #36  
Vechi 08.06.2015, 00:29:37
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Doamne ajută.

În primul rând, frate Ioan, niciodată să nu mai dai prioritate domeniului digital, pentru domeniul real, mai ales când e vorba de familia ta. Niciodată. Că uite, acum poți să acuzi domeniul virtual pentru lenea frăției tale. :) Cu iertare.

Da, îmi cer iertare tuturor fraților noștri risipitorilor, că nu le pot/putem fi de folos mai bine spre mântuire, decât acum, din cauza neputințelor noastre, luptei care și noi, la fel ca ei, o dăm pentru mântuirea noastră. Doar că ipostazele sunt diferite. Noi dăm lupta din interiorului Bisericii, ei o dau din exterior. Lupta, care spun Sfinții Părinții e de 3 feluri: cu noi înșine, cu lumea și cu demonii.

Știu demult că frăția ta, ai dezvolat tente ecumeniste, mai mult sau mai puțin conștiente. N-am nimic împotrivă atâta vreme, cât rămânem lucizi, în Biserică, prin Biblie, în învățăturile Sfinților Părinți. Ei, ereticii, trebuie să conștientizeze, că NU se vor mântui dacă rămân și stăruiesc în erezie. Fie că le place sau nu. Există Biserică, întemeiată de Hristos, pentru oameni și prin oameni, să vină mântuirea. Sfinții Apostoli, prin punerea mâinilor, au lăsat în fiecare comunitate nou înființată, câte un episcop, preot și diacon. Dintre ei, au ieșit Sfinții Părinți, scoși și trimiși pentru oameni, de Dumnezeu Duhul Sfânt, ca să ne arate unde-i erezia și unde-i Adevărul. Unde-i Biserica și unde-i înșelarea.

Revin.

Pilda fiului risipitor, este una și din preferatele mele. Dar niciodată nu mă gândesc la o pildă numai la ea singură. Că de aceea sunt mai multe pilde și toate în același loc, Biblia. Și de aceea nu toate sunt tâlcuite de Hristos, precum Pilda Semănătorului. Când ne gândim la o pildă, trebuie să ținem cont de toate celelalte în același timp. Altfel, nu-i vom înțelege rostul. Și cnd reușim asta, cu mila Domnului, ni se deschide ochilor minții, prin har, o "dimensiune", dacă-i corect spus, pe care n-am mai trăit-o niciodată în viață. Dimensiuni, care sunt date și ereticilor, dar de ceilalți, de demoni, nu de har. Căci puterea interioară, este pusă în om, încă de la creația lui, ca să înțeleagă, să asimileze înăuntrul lui creația, prin drumul spre îndumnezeire. Dar aici e alt subiect.

În Pilda fiului risipitor, pentru secolele 1 - 21 și câte-or mai fi, sunt 3 mari categorii în 3 mari atitudini. Categoriile le vedem din pildă, dar atitudinile le vezi ? Sunt și ele în pildă. Cum integrezi creația căzută în Pilda fiului risipitor? Ținând cont că iadul există, la fel ca Raiul, și toate creaturile, create de Dumnezeu, vor ajunge în unul din aceste două locuri. Și versete abundă, nu le mai amintesc, să nu ne lungim prea mult. Doamne iartă-mă.

1. Categoria "Tatălui", unde aici avem Împărăția Cerurilor, în cele 2 mari componente ale ei: Biserica Biruitoare și Biserica Luptătoare. Ambele sunt locul, unde-l numim Acasă. Cei care au biruit și cei care încă se luptă, aici pe pământ. În Biserica Biruitoare, Sfânta Treime, cu Sfinții toți, și în Biserica Luptătoare, Ortodoxia, noi, creștinii, care ne mântuim prin silire și muncă, prin dreapta credință, fapte bune și har, aici pe pământ.

2. Categoria "fraților mari": aici intră toată creația căzută: demoni, eretici, păgâni, atei și toți cei în starea de dinainte de "venirea în sine" (Luca 15, 17). Dumnezeu îi iubește și pe ei. Vedem că stă Domnul cu demonii de vorbă, în cartea lui Iov. Fratele cel mare, vrea să moștenească restul din averea tatălui, și să nu-i mai rămână nimic fratelui cel mic, care și-a luat partea sa. Fratele cel mare e întruchiparea răului. Rău pe care Dumnezeu, tot îl iubește. Ne amintim că zice: "nu răspundeți răului cu rău, binecuvântați pe cei ce vă blestemă", deci să răspundem răului cu bine. Cu binele. Fratele cel mare, se supără, în egoismul lui, că pentru fratele cel mic, care nu mai are dreptul la nimic din averea tatălui, primește totuși înapoi inelul în deget de fiu, mantia de fiu, și chiar se taie pentru el vițelul cel îngrășat. Asta-l scoate din sărite pe fratele cel mare, încât nici nu vrea să intre să-și vadă fratele cel mic, risipitor, că s-a întors și e bine. Și Tatăl îi spune, să-l liniștească: "ale mele toate, ale tale sunt".
Adică cu alte cuvinte: ale Mele toate, sunt pentru voi, oamenilor, fie că sunteți eretici, păgâni, atei. Vă vreau împreună, vă vreau mântuiți, dar "nimic necurat nu intră la nunta Mirelui Ceresc", trebuie să vă curățiți de egoism, de ură (contra fiului mai mic risipitor). Deci păcatul e o atitudine care trebuie vindecată. Dată de demoni, pentru care a fost gătit în mod expres iadul, un loc pe care îi adună Dumnezeu pe toți cei ce nu suportă slava, iubirea lui Dumnezeu, adică nu suportă deciziile Lui: de a primi înapoi acasă pe cei risipitori, care vin înapoi, care nu suportă să fie dată aceași plată de un dinar, și celui din ceasul al 3-lea, la fel cu cel din ceasul al 11-lea, adică demonii și oamenii care prin atitudinile lor, nu suportă creștinismul așa cum trebuie el să fie, ca să mântuiască, Ortodox, așa cum l-a lăsat Dumnezeu încă de când a ales Hristos, primul Apostol, pe Andrei, apostolul românilor și a făcut prima comuniune și comunitate cu oamenii, cum azi mai sunt doar cei din Ortodoxie, conduși de Hristos prin Patriarhi, cum erau și atunci ei, conduși toți de Hristos prin Apostoli.

3. Categoria "fraților mici risipitori": toți oamenii care nu fac parte din Biserică, dar care vin spre ea, care o studiază, care conștientizează, care o doresc, adică cei de după starea de "venire în sine" (Luca 15, 17). Adică după ce a început să conștientizeze că nici măcar din roșcovele porcilor nu era lăsat să mănânce, își dorește să devină creștin. Tot aici sunt și ereticii, păgânii, ateii, care se gândesc totuși la Biserică și la mântuire, la Ortodoxie, la Sfinții Părinți. Și fiecare sunt mai aproape sau mai departe de întoarcerea la Tatăl și la Biserica Luptătoare și Biruitoare. Alții, nici nu au plecat din grajd, numai se gândesc. Pentru fiecare, stadiul de întoarcele le ia un timp diferit, în funcție de râvna lor, de voința lor, de jertfa lor, de mulțumirea cu ce au a lor, de nemulțumirea cu păcatul, de foarte multe criterii depinde, la fiecare eretic, păgân, ateu. Se smerește și spune: "Sculându-mă, mă voi duce la tatăl meu și-i voi spune: Tată, am greșit la cer și înaintea ta; nu mai sunt vrednic să mă numesc fiul tău. Fă-mă ca pe unul din argații tăi."
Cei din categoria fratelui mai mare, sunt încă cei care desfrânează cu curvele, ereziile, minciunile demonilor, care nu, nu mai vor să-și vină nimeni "în sine" (Luca 15, 17) că atitudinea este ca nu cumva să vină și să intre în Împărăția Cerurilor.

Demonii pot intra și ieși din Împărăția Cerurilor, până la Judecata de Apoi, dar lor nu le place acolo, de aceea nu suportă locul acela. Vedem că demonul era intrat în Rai, când a ispitit pe Eva, vedem că tot în Rai era, când stătea de vorbă cu Dumnezeu, despre Dreptul și Sfântul (acum după Învierea Domnului) Iov. Ei n-au nici o putere decât să mintă, să înșele, să amăgească, să tot sape le temelia Bisericii, dar pe care nu o vor birui. De ce sunt lăsați demonii să circule prin Rai? Ca să vadă exemplele Sfinților, să vadă că sunt biruiți constant, prin Hristos. Dar ei nu mai vor să intre în Rai, că au fost în starea de ascultare de Dumnezeu, înainte de căderea lor. Iuda, de asemenea era demon, era diavol. Adică vrăjmașul poseda pe Iuda. "Le-a răspuns Iisus: Oare, nu v-am ales Eu pe voi, cei doisprezece? Și unul dintre voi este diavol!" - Ioan 6, 70. În joia mare, când Iuda se pune cu Hristos la masă, la Cina cea de Taină, Hristos vroia să-l vindece pe Iuda, fiindcă diavolul nu mai era atunci în el, fiindcă era la Cina cea de Taină, era taină, ascunsă, nu știa nimeni unde e Hristos cu ucenicii Lui, așa vroiau să serbeze Paștele evreu, ieșirea din prizonierat. Adică să-i ofere lui Iuda, acea stare de a nu mai intra diavolul în el, niciodată. Dar Iuda, nu a vrut acea stare, se gândea la bani și cum să facă bani. Și atunci, spune Scriptura, după ce s-a împărtășit de Hristos, a intrat diavolul în el (iar) și a mers să... facă bani. Să-l vândă pe Hristos pe 30 de arginți. Deci iadul, cum spune Sfântul Isaac Sirul, este locul unde vor ajunge oamenii, care nu sunt mulțumiți că mântuirea se dă acelora care au atitudinea de a veni acasă, de a-și "veni în fire", ca fiul risipitor. Și venindu-și în fire, să lepede desfrânările, ereziile, roșcovele, păcatele, materialismul, patimile și să pornească spre casă, spre Biserica Luptătoare, altfel, nu-i mântuire pentru el.
Ba mai mult, vedem că și diavolul este tată. Dar al minciunii. Dar el fiind creație, creatură, nu putem să-l punem la altă categorie, decât la fiul cel mare, nemulțumit, care nici nu vroia să audă de întoarcerea fiului rispitor, fratele lui mai mic.

Înțelegi acum ? În această pildă a fiului risipitor, e cuprinsă toată omenirea căzută. Și la fiecare din aceste 3 categorii, sunt mai multe subcategorii,, care și unde prin atitudini, sunt mai departe sau mai aproape de casă, de Biserică, de mântuire, sau mai bine spus, de lupta pentru mântuire.
Acum înțelegi de ce demonii și ereticii sunt frați și fac parte din categoria fratelui celui mare, care nici el, asemenea, celor risipitori, cu desfrânatele, nu era "venit în fire", atitudine, care plină de egoism, era la fel de rea ca a fratelui rispitor, era strict legat de trup, de avere, de bani, de partea tatălui, care i se cuvenea, de materialism, de egoism, de neiubire, de neiertare, de nevirtute.

De aceea, noi creștinii, suntem frații cei mici, ajunși acasă, neacceptați de fratele cel mare, care frate, deși acasă, atitudinea lui era departe de casă, înafara casei, era dus cu mintea și sufletul, la roșcovele din care noi ne-am întors. Și acasă fiind, Tatăl, ne dă voie, să ne construim, din nou partea ce ni se cuvine: " adunați-vă comori în cer, unde nici molia, nici rugina nu le strică, unde furii nu le sapă și nu le fură." - Matei 6, 20.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote