Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Citatele nu aparțin părintelui Arsenie, ci sunt citate extrase din "Mărturii despre Părintele Arsenie Boca". Pe prima pagină a acestor cărți scrie așa: "Mulțumim studenților din ASCOR - Cluj pentru mărturiile adunate cu credință și dragoste din Tara Făgărașului." Mărturiile acestea aparțin cui, că eu nu văd scris nici măcar un mărturisitor? Apoi, afirmația "Biserica catolica e aproape fara greseala" este ca nuca în perete la capitolul "Sfaturi".
Nu a renuțat de bunăvoie, ci silit de împrejurări sub presiunea regimului comunist. La tunderea în monahism călugărul depune trei voturi, unul dintre ele fiind votul ascultării. El nu a făcut altceva decât să facă ascultare față de de conducerea BOR care i-a cerut să nu mai poarte haine monahale și să nu mai slujească. Acum gândește-te și tu ce cruce a avut de dus, să fii obligat să renunți la haină și implicit la slujire...și iată ce exemplu: a rămas sub ascultare față de ierarhii BOR până la moarte. Nu haina sau barba dau sfințenia unui om. :)
|
-adica nu tinem cont de marturiile a sute de oameni,?
-nu tinem cont de ceea ce au zis unii duhovnici,preoti?
-la preotie,calugarie...haine monahale eu stiu ca nu renunti deloc,pt ca ai facut legamant in fata lui Dumnezeu nu in fata unor oameni pacatosi care poate au tradat credinta si au tinut cont de regimul comunist,satanist
-deci clar ascultarea e pana la erezie,adica de ce i-au luat pana la urma haina monahala ? ca era impotriva comunistilor sau de ce?
-Sfantul Maxim Marturisitorul nu a facut "ascultare" cand patriarhul,sinodul...i-au zis sa accepte erezia lor
-
asta inseamna sfintenie sa pastrezi dreapta credinta pana la moarte,nu sa accepti erezia ecumenista ,nu sa pictezi eretici cu aureola de sfinti
"
Sfantul Maxim Marturisitorul devine principalul apărător al Ortodoxiei împotriva ereziei monotelite.
La 649 apare la Roma, pregătind Sinodul condus de Papa Martin I, de condamnare a Monotelismului. În 653 este adus cu forta la Constantinopol, împreună cu Papa, deoarece Împăratul sustinea Monotelismul, iar în 655 vor fi condamnati. Sf. Maxim e trimis în exil la Bizya, în Tracia. La 656, împăratul Constans al II-lea îl aduce la Constantinopol si
încearcă să îl determine să treacă de partea Monotelitilor, dar Maxim refuză. Este torturat si trimis din nou în exil, la Terebesis, în Tracia.
În anul 662 este adus din nou la Constantinopol, cu
noi persuasiuni de trecere la Monotelism.
Refuză a doua oară, este torturat, împreună cu ucenicul său Anastasie, prin tăierea limbii si a mâinii drepte.
Este aruncat din nou în exil, pe coasta orientală a Mării Negre. Acolo
moare la vârsta de 82 de ani, epuizat de torturi dar fără să fi făcut nici o concesie de la Ortodoxie.
...unde Maxim,
ramas monah pana la sfarsitul vietii, se stinge din viata in urma chinurilor, la 13 august 662, in varsta de 82 de ani.
Pentru perseverarea lui in marturisirea si apa*rarea adevarului credintei ortodoxe, Sf. Maxim va fi numit "Marturisitorul"."