View Single Post
  #109  
Vechi 10.07.2015, 21:39:45
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Vitiate Vezi mesajul
Subiectul topicului nu era Tradiția. Totuși, iti voi răspunde: definitia Tradiției a fost dată cel mai cuprinzător de către Sf. Vincențiu de Lerin: "Ce întotdeauna, pretutindeni și de către întreaga Biserică s-a crezut". Însă o confuzie de sinaxar, fie ea veche de secole, și care nu este parte decat a unei tradiții locale, nu e ceva de aparat cu înverșunare. Și, ca să rămânem on-topic: coptii sunt perfect ortodocși. Ortodoxia globala a admis public si formal aceasta la Chambessy. Nu văd ce și de ce ar mai fi loc de contestat ceva.
Sunt atâția sfinți cinstiți deopotrivă în Apusul extrem și Orientul Îndepărtat... Nestorienii și coptii au fost întotdeauna cei mai buni și jertfiti creștini. Atacul filetist-atonit asupra spiritualității crestine orientale, pe temeiuri ipocrit-dogmatice, își are rădăcinile doar în fanatismul monastic greco-slav.
Adriane, vorbim vorbe vorbite? :)

Tu ai deschis un topic de pe urma citirii unor articole. Și ți-ai exprimat propria părere. Care-i nefondată, decât pe ideologii ecumeniste, libertine, chipurile: corecte.

Când ai să citești cărțile primului post cel-am scris aici în topic, atunci vei fi informat, și vei fi obiectiv. Deocamdată ești subiectiv.

La Sinodul de la Chambessy, nu au fost toți 14 Patriarhi ortodocși, împreună cu Patriarhul copților, ca să se discute formulele calcedoniene, deci e un sinod nerecunoscut de Ortodoxie.
Ei au foarte multe practici ortodoxe, fiindcă au trăit acolo izolați în Egipt, înconjurați de ortodocși. Dar ei nu pot fi ortodocși, e simplu, fiindcă sunt monofiziți, iar asta-i erezie. Dacă nu crezi tu că-i erezie, e fiindcă nu cunoști dogmatică, dar acuzi pe nedrept, cu lejeritate pe alții că au "temeiuri ipocrit-dogmatice". Creștinismul, fără dogmatică, nu există. Prin dogmă, diferențiem unde-i "Acasă", sau Biserica și unde-i întunericul și erezia.

"Căci trebuie să fie între voi și eresuri, ca să se învedereze între voi cei încercați." - I Corinteni 11, 19.

De aceea, apoi ne spune Duhul Sfânt prin Pavel:

"De omul eretic, după întâia și a doua mustrare, depărtează-te, știind că unul ca acesta s-a abătut și a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit." Tit 3, 10-11.

S-a abătut de la ce? De la învățătura Bisericii, revelată prin slujitorii ei, începând de la Sfinții Apostoli și terminând cu Sfintele Sinoade. Atunci, acela, ereticul, devine "singur de sine osândit". Și dacă insistă în eresul lui, tot Duhul Sfânt prin Pavel, ne vorbește:

"Dintre aceștia sunt Imeneu și Alexandru, pe care i-am dat satanei, ca să se învețe să nu hulească." - I Timotei 1, 20

Erezia este hulă și trebuie dată satanei, căci de la satana vine și tot acolo merge. Predania, adică Sfânta Tradiție, e călcată, căci știm că Sfânta Tradiție a fost înaintea Bibliei.
Deci aceia, ereticii, sunt anatema, adică lepădați de Biserică, dați satanei, căci slujitorul demonilor sunt ei. Asta spune Biblia, nu eu.

"Dar chiar dacă noi sau un înger din cer v-ar vesti altă Evanghelie decât aceea pe care v-am vestit-o – să fie anatema!" - Galateni 1, 8.

Vedem? Deci așa de importantă e "dogma, învățătura, predania, tradiția" Bisericii, că fie el și înger dacă vine și vrea să o schimbe, e anatema, adică lepădat de Biserică, singur de sine osândit și dat satanei. Și mai precis merge:

"Cel ce nu iubește pe Domnul să fie anatema!" - I Corinteni 16, 22.

Ortodoxia nu e filetist-atonită, nu e fanatică, nu e doar monastică, nu e doar greacă și doar slavă.

Ortodoxia e a întregului pământ. Ea nu are erezie, căci luptă împotriva ereziilor, cu scopul de a arîta turmei calea, "paște oile Mele," spune Hristos tuturor preoților și episcopilor, ea nu are cusur și greșeală, nimic de reproșat în învățăturile ei, că e în trezvie permanentă, ca fecioarele cele înțelepte, mereu pregătite cu untdelemn în candele.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 10.07.2015 at 21:50:46.
Reply With Quote