Stim aceasta, „cuvântul Crucii pentru cei ce pier e nebunie; pentru noi, însă, cei ce ne mântuim, este puterea lui Dumnezeu”. De bună seamă: pentru cei ce pier în păcatele lumii e o nebunie ca Atotputernicul Creator să moară răstignit între doi tâlhari; e o nebunie ca cel ce a fost lovit peste obrazul drept să întoarcă și pe cel stâng; e o nebunie să ierți și să iubești pe vrăjmașii tăi. Dar pentru noi, cei ce ne mântuim, este cea mai mare putere din lume. Însă unde își găsește explicația această nemaipomenită forță de răsturnare a răului din lume? Credem că numai în faptul simplu ca lumina zilei ce ni se descoperă în scrierile sfinte. Și anume: „Lupta noastră nu e împotriva sângelui și a trupului”, deci nu împotriva oamenilor care sunt frații noștri, ci „împotriva uneltirilor diavolului, împotriva duhurilor răutății, răspândite în văzduhuri”. Din Sfânta Scriptură, din scrierile Sfinților Părinți și din Viețile Sfinților se vede lămurit că oamenii lumii cu care ne războim nu sunt decât niște sărmane marionete, mai mult sau mai puțin conștiente, mânuite de nevăzutul dumnezeu al întunericului și al minciunii. Luptându-ne cu omul rău, noi nu facem decât să intensificăm răul, molipsindu-ne și noi de răul vrăjmașului sau dușmanului nostru. Dar prin Cruce și prin armele lui Dumnezeu noi țintim, ca și David, nu în gloata de filisteni, ci în uriașul Goliat, iar după prăbușirea acestuia din urmă se prăbușesc, implicit, armate întregi de vrăjmași văzuți.
Arhimandrit Paulin Lecca
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
|