Neam viclean și desfrânat cere semne și minuni... ca să creadă.
E foarte ciudat năravul omului ce crede ușor în bârfe... adică vine unu' spurcat, criminal, plin de minciuni și fapte rele văzute din abundență de oricine și-ți spune ceva rău și urât de un om sfânt plin de fapte bune văzute și știute de toți cu o viață aleasă și curată și atunci omul ca nebunul crede imediat bârfa și minciuna venită prin gura aia spurcată de om trădător, pismaș, rău și viclean.... da' când omul cel sfânt cu fapte bune văzute și știute de toți și cu viață aleasa îți spune ceva atunci imediat omul se îndoiește și cere semne și minuni ca să creadă ce-ți spune sfântul.
E drept oare o astfel de atitudine fricoasă? Ce părere aveți?
Păi chiar dacă ar fi adevărat și sfântul săracool ar avea și el niște fapte rele neștiute de nimeni și ținute ascunse, fapte mult mai puțin rele și mult mai nevinovate ca mulțimea de minciuni și de fapte rele și foarte urâte ale celuilalt și vizibile și știute de toți.... ca să nu mai punem la socoteală și faptele rele neștiute și ascunse oare atunci, când punem în balanță ca să judecăm drept, pe cine suntem noi datori să credem mai mult și mai mult? Deci cine e vrednic de crezare și cum e drept să credem și în cine și pentru ce?
Unul are o viață aleasă și poate că chiar are și câteva fapte rele ținute ascunse iar celălalt are o viață de fiară plină de fapte rele văzute și știute de toți și mai are și o mulțime de fapte ascunse rele și blestemate da' vine el să-l bârfească pe omu' bun și sfânt că cică nu e credibil... și atunci cum e drept să credem și pe cine?
Oare faptele rele văzute și știute ale celui rău nu ar trebui să ne dea de gândit că nu numai omul bun are fapte rele ascunse ci și celălalt?
Și atunci pentru ce de la unii cerem semne și minuni ca să credem și de la alții credem imediat toată bârfa și minciuna bucurându-ne și revoltându-ne pe omu' bun de parcă el ar fi omu' cel rău și necredincios care cică n-are fapte rele ascunse și că cică le ține pe toate la vedere? Păi dacă are fapte rele vizibile oare chiar n-are și fapte rele ascunse din moment ce bârfește și-l pârește pe cel bun? Și dacă ambii au fapte rele ascunse da' omu' bun nu are fapte rele văzute sau știute de alții atunci pe cine credem mai ușor? Cine ne păcălește oare mai tare și cine ne face mai mult rău, nouă sau altora?
Unul ucide și fură pe față și de față cu alții și spune de altul pe care nu l-a văzut nimeni că ucide și fură că defapt a ucis și a furat și el... tu din ăștia doi pe cine crezi? Pe cel bun pe care nu l-a văzut nimeni ucigând și furând sau pe cel rău pe care-l știe toată lumea, pe amândoi sau pe niciunul? Și pe cine crezi mai mult și mai repede fără să judeci, să analizezi și fără să pui în balanță?
Să mergem după lozinca ''gura păcătosului adevăr grăiește''? Atunci de ce să ne mirăm că lumea urmează mereu pe satana? Păi dacă păcătosul spune adevărul înseamnă că sfântul minte și atunci dacă vrem să fim crezuți e musai să ne facem cu toții păcătoși... NU? Păi dacă sfântul are fapte rele ascunse?.. că doar ni l-a pârât păcătosul care are și el fapte ascunse din moment ce numai el le știe pe cele ascunse ale sfântului, oare nu au ascuns împreună faptele rele și amândoi sunt vinovați? Și dacă amâdoi sunt vinovați de ce l-am crede mai ușor pe pârâcios? Da' dacă pârâciosul minte sau dacă spune adevărul cu minteres viclean și rău ce ne facem? De ce nu ne punem niciodată problema că s-ar putea ca pârâciosul să mintă sau să spună adevărul doar ca să ne facă rău sau ca să-și scape pielea? Și de ce fapta pârâtă e mult mai gravă decât mulțimea de fapte văzute și știute ale celui rău care din moment ce e rău precis are și fapte ascunse la fel de rele ca cele neascunse?
Deci cum e drept să credem mai ușor și pe cine?
Mai simplu, doi tâlhari au făcut o faptă rea și unul mărturisește de celălalt că ăla a făcut-o.
De ce oare nu pricepem niciodată că fapta respectivă ascunsă au făcut-o împreună și că pârâciosul are un interes viclean și rău în ce ne privește atunci când ni-l pârește pe tovarășul său de tâlhrie?.. căci altfel de unde să știe?
Și de ce n-am bănui și n-am crede că defapt tâlharul nu e altul dectâ pârâciosul că celalalt încă n-a recunoscut?.. deci cel ce știe și pârește e deja dovedit că e vinovat de faptea respectivă din moment ce știe de ea numai el că poate fi nu martor neimplicat ci făptuitor sau martor participant... celălalt ca să fie vinovat mai trebuie să mărturisească sau trebuiesc aduse dovezi și probe certe că altfel acuzăm poate un nevinovat!
Iar dacă noi crezând în bârfa vicleană devenim unelțica fraieră a lucrării celui rău care pârește... oare o să ne fie mai bine sau mai rău?
Deci pe cine credem mai ușor și de ce și pentru ce? Pe sfânt sau pe păcătosul pârâcios care se întoarce abea când este prins în flagrant?
Last edited by vsovivivi; 03.08.2015 at 13:02:59.
|