Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik
Vă întreb eu pe voi altceva:
1. Este Duhul Sfânt în Sfintele Moaște ale Sfinților, sau nu este ?
2. Biologic, Duhul Sfânt e viu sau e mort ?
3. Dacă Duhul Sfânt e viu biologic, Sfintele Moaște sunt Sfinte Trupuri Vii sau sfinte trupuri moarte ?
4. Putem să definim Sfințenia, biologic ?
5. Biologic, Sfintele Moaște ale Sfântului Elisei, când a înviat un mort, erau vii sau moarte ?
6. Dacă Sfintele Moaște sunt moarte, poate aduce moartea, viață ?
7. De ce purtau evreii, Sfintele Moaște ale Patriarhilor și Regilor cu ei, peste tot pe unde mergeau? (exemplu: racla cu Sfintele Moaște ale Sfântului Patriarh Iacov, luată cu ei în Egipt și din Egipt în pustie cu Moise)
8. Sfinții Prooroci Ilie și Enoh, care sunt luați cu trupul la Cer, sunt vii sau sunt morți ?
9. Sfinții ceilalți, pe care i-a cinstit Dumnezeu cu Sfinte Moaște, înafară de Sfinții Prooroci Ilie și Enoh, sunt vii sau sunt morți, biologic ?
10. Preasfânta Născătoare de Dumnezeu și pururea Fecioară Maria, care a fost luată și ea cu trupul la cer, e vie sau e moartă ?
Răspunsurile vin de la sine și se îndreaptă luminoase spre Ortodoxie...
|
Igor, poate că îți e greu să accepți ideea morții, realitatea ei. Poate că sună urât că trupul tău va fi mort, materie moartă și va fi mâncat de viermișorii cei delicați. Ca și trupul meu ca și trupul tuturor...
Știu că moartea e ceva terifiant. Nu-i om să nu se sperie de ea, din motive variate. Altminteri nici nu ar îndemna Părinții să cugetăm la ceasul morții, ca mijloc de adunare e minții etc. Altminteri nici nu ar fi omul mort atât de urât. Domnul a lăsat urâțenia mortului tocmai pentru ca noi să pricepem ce este aia păcat și toate cele care îl însoțesc...
Apoi, sunt atâtea scrieri ale părinților despre moarte și despre viața de după moarte încât e curios că pui problema cum o pui, ca și când ai nega (atenție!) realitatea morții.
Cred că învățătura creștină nu neagă moartea, ci arată cum o poate omul birui. Faci, oare, distincția?
Iar biruința nu constă în a nu muri fizic, biologic sau cum mai scrii tu. Ci, dimpotrivă, în ciuda faptului că, indiscutabil, murim biologic noi suntem totuși vii, și încă în Împărăție, la Viață veșnică.
Tocmai aici e măreția Dumnezeirii și a condiției creștinului. Că deși nu negăm moartea, totuși o depășim, prin nevoință și har.
Însă, negînd moartea nu faci decât să cobori măreția lucrării dumnezeiești în om (care se face în ciuda morții). Mie așa îmi pare, să mă ierți...
P.S. Nu sfintele moaște în sine aduc viața, nu ele tămăduiesc, ci Harul din ele. Ele sunt vii în alt sens decât viul obișnuit. Nu se autoîntrețin prin metabolism ca organele din corpul nostru viu. Energia vieții din ele nu este creată, Igor, ca în corpul nostru viu biologic. Ci este necreată. Moaștele sunt purtătoare ale energiei necreate, nu ale energiei corpurilor vii biologic. Ele sunt țărână (materie moartă) și totodată sunt Cer. Au această dublă natură, care le conferă proprietăți aparte, minunate.
Eu așa disting aceste lucruri, să fiu iertat dacă greșesc.