Citat:
În prealabil postat de Copacel
Pai de fapt "tampenia" nu-mi apartine.
http://www.doxologia.ro/familie/cres...sca-foarte-des
Deci Arhimandrit Ioachim Pârvulescu in "Sfaturi Duhovnicesti"
spune despre impartasania copilului in viata intra-uterina.O spune cu subiect
si predicat.
Acum, din ce spune arhimandritul nostru si din faptul ca nu poti sa ai impartasanie inainte de botez , rezulta ca acel prunc este botezat in chip tainic in pantecele mamei inainte sa fie impartasit in pantecele mamei.
Faptul ca nu esti de acord, este o problema intre tine si un arhimandrit.
Arhimandrit = cel mai înalt rang onorific bisericesc care se conferă monahilor, de regulă pentru merite duhovnicesti / sau administrative deosebite.
Se pare ca arhimandrit is a "big-boss " level.
Cearta-te cu el, nu cu mine.
|
Cartea de mai sus inventarează tot ce s-a scris în literatura creștină, inclusiv Sfinții Părinți până la Maxim Mărturisitorul, despre concepție și dezvoltare intrauterină. N-ai să găsești nici măcar o aluzie la "botezul tainic" și "împărtășania" pruncului în pântecele mamei. De "sfințenie" nici nu poate fi vorba, ba încă linia "pesimistă" inaugurată de Ieronim și Augustin închide veșnicia fericită pruncilor nebotezați din pricina obsesiei pentru păcatul originar, rezervându-le totuși un "loc" fără chinuri dar și fără beatitudinea celor mântuiți.
"Povățuirile" părintelui Ioachim nu au susținere dogmatică în modul cum le-a formulat, iar presupunerile/convingerile tale dezvoltate pe baza lor sunt fantezii pietiste personale.
Sigur că femeia însărcinată are nevoie de suportul duhovnicesc nemijlocit al Sfintelor Taine, dar nu-i deloc necesar să bați câmpii dpdv teologic ca să motivezi asta.