Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Arhimandritul Ioachim cred că sugerează un fel de împărtășire indirectă prin participarea organică la metabolismul trupesc și sufletesc al mamei.
|
Si eu cand dadeam exemplul Sf. Ioan Botezatorul..
Citat:
În prealabil postat de delia31
un exemplu prin care fătul din pantece poate fi in comuniune cu Duhul Sfant prin har, e cel al pruncului nenascut Ioan Botezatorul in pantecele Elisabetei, cand aceasta a primit vizita "Embrionului" Sfant din pantecele Mariei
|
...ca una din nestiutele cai indirecte ale lui Dumnezeu, de a ne face partasi la energiile Sf. Duh, ziceam altceva? Radical altceva, incat sa ti se para chiar asa harababura mentala din afara crestinismului?
Desigur, Elisabeta nu s-a impartasit in intelesul strict euharistic pe care-l dam noi termenului, adica si material si duhovniceste, tocmai de aceea, pentru cazul unui bebelus impartasit prin intermediul mamei, propuneam termenul comuniune prin har, fiindca altfel riscam sa cadem in capcana de a cugeta pe Duhul Sfant separat de Hristos.
Si tot cu acest inteles de comuniune cu Duhul Sfant prin harul Sfintei Taine a Euharistiei, primite de mama in timpul sarcinii, am inteles aceste cuvinte ale arhimandritului Ioachim Parvulescu:
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Copilul, prin Sfanta impartasanie, pe de o parte se impartaseste cu Hristos, iar pe de alta parte isi incepe viata duhovniceasca inca din pantece, incepe sa-l cunoasca pe Hristos inainte de nasterea sa pe acest pamant.
|
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
dar nu orice autoafectare psihică luată drept "comuniune prin har în Duhul Sfânt" este neapărat o stare duhovnicească privilegiată, cu atât mai puțin ceva apropiat sau echivalent cu Sfânta Împărtășanie.
|
Era vorba de tresarirea fătului Ioan Botezatorul in pantecele Elisabetei cand aceasta s-a umplut de Duhul Sfant: "si a saltat pruncul in pantecele ei de bucurie".
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Și nici Mihnea, nici Copăcel n-au nevoie de jonglerii filologiste, întrucât ei comentează un text în care cuvântul Împărtășanie are înțelesul cu "Î" mare fără să lase loc la alte ficțiuni religioase.
|
Se pare ca lui Copacel i-a prins bine.
Citat:
În prealabil postat de Copacel
Multzam fain, acum am inteles.
|
Cu placere, Copacel! Sa-ti fie de folos! Dar sa stii ca nu se deduce neaparat din cele spuse de arhimandrit ca acel prunc e gata botezat, impartasit direct el insusi in sensul stric euharistic si inca si sfant, inainte de a se naste.
Desigur ca trebuie botezat, miruns si impartasit dupa ce se naste,
cu intentia expresa de a se savarsi aceste taine in mod direct pentru respectivul prunc, asa cum a randuit Biserica de la inceput, pentru a fi incorporat organic, si material si duhovniceste, nu doar in trupul propriei mame pamantesti, ci si in trupul Ecclesiei- "mama" care ne naste pentru vietuirea de dincolo .
Pentru mai multe lamuriri si cazuri exceptionale, poti sa-l intrebi chiar pe parintele arhimandrit.