Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
De ce invoci acest motiv? Să înțeleg că există o legătură pe plan duhovnicesc între mamă și copil? Dacă da, păi atunci te contrazici.
|
Exista dar trebuie definita.
Contrazicerea este unde?
Citat:
Eu am amintit de faptul că stările trupești și sufletești ale mamei în vremea celor nouă luni se întipăresc în copil.
|
Poate "intiparit" e mult spus, dar o oarecare influenta sigur exista si chiar e biologic explicabila prin diversi hormoni specifici care trec prin placenta.
Daca speculam mai mult de atat, riscam sa ajungem la teorii new-age -iste: bioenergii si altele.
Citat:
Sfântul invocat fiind care? :))
|
Tocmai, situatia e cu atat mai jenanta ca nefiind vorba nici macar de cineva canonizat, ne repezim sa-l declaram infailibil cu argumente
Citat:
Învățătura Bisercii ce spune?
|
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Cartea de mai sus inventarează tot ce s-a scris în literatura creștină, inclusiv Sfinții Părinți până la Maxim Mărturisitorul, despre concepție și dezvoltare intrauterină. N-ai să găsești nici măcar o aluzie la "botezul tainic" și "împărtășania" pruncului în pântecele mamei. De "sfințenie" nici nu poate fi vorba, ba încă linia "pesimistă" inaugurată de Ieronim și Augustin închide veșnicia fericită pruncilor nebotezați din pricina obsesiei pentru păcatul originar, rezervându-le totuși un "loc" fără chinuri dar și fără beatitudinea celor mântuiți.
"Povățuirile" părintelui Ioachim nu au susținere dogmatică în modul cum le-a formulat, iar presupunerile/convingerile tale dezvoltate pe baza lor sunt fantezii pietiste personale.
Sigur că femeia însărcinată are nevoie de suportul duhovnicesc nemijlocit al Sfintelor Taine, dar nu-i deloc necesar să bați câmpii dpdv teologic ca să motivezi asta.
|