Citat:
În prealabil postat de ovidiu b.
Mergând pe contrasens am ajuns să comparăm un muribund cu un copil din pântecele mamei. Vrei să spui că un copil care este botezat și împărtășit este conștient? (ceea ce Cătălin deja a sesizat)
|
Vrei sa spui ca un copil sanatos este asemenea unui muribund?
Citat:
Cee ce tu nu vrei să pricepi este că nu copilul se împărtășește (direct), ci mama, ea este cea care conștientizează (sau ar trebui să conștientizeze în cazuri gen Fallen), ea mijlocește.
|
Categoric ca ea se impartaseste, efectul asupra pruncului depinde insa de starea ei duhovniceasca efectiva, ca se poate impartasi si degeaba, in ea sa nu se schimbe mare lucru si binenteles ca nu va exista nici o schimbare semnificativa si in prunc.
Exemplu: mama are patima maniei, evident chiar si strict biologic ca organismul ei va produce multi hormoni de stres.
Daca prin Sf. Impartasanie nu isi va gasi pacea, degeaba se impartaseste, pruncul nu va simti o schimbare semnificativa.
Poate se va mania mai putin, asta este totusi o schimbare.
Sau propui alt mecanism de actiune?
Din citatul dat se intelege totusi altceva: "Copilul, prin Sfanta impartasanie (a mamei), pe de o parte se impartaseste cu Hristos".
Depinde cum vrem sa-l intelegem pe acel "impartaseste" - e vorba de sensul din "Sf. Impartasanie" sau unul mai generic pentru care poate ar trebui gasit alt termen?