Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Or noi nu cunoaștem în ce măsură și dacă Trupul și Sângele Domnului subzistă autonom în componentele bio-chimice rezultate în urma digestiei, prin urmare orice aserțiuni categorice sunt excluse.
|
Cum sa nu stim? Asta e insasi Impartasania. Impartasania consta in mancarea Trupului si Sangelui Domnului. Adica asimilarea Lui. Cineva care nu inghite Sfanta Impartasanie inseamna ca s-a Impartasit? Nu. Iar daca acele componente nu mai sunt Sangele si Trupul atunci credinciosul nu se impartaseste, doar nu se impartaseste in mod imaginar. De asta spuneam de invatatura lui Luther, la el impartasania e un fel de har, si nu ceva material.
Daca exista reglementari ce sa faca cel ce varsa in acea zi... Si aici s-ar putea pune problema daca mai are acel credincios dupa multe ore particule in stomac, dar tot trebuie sa faca ce e necesar (sa o arda sau sa o ingroape, daca nu ma insel).
Citat:
În prealabil postat de Mihailc
Dacă s-ar admite o formă de "împărtășire" prin tangență cu ceva sfințit în prealabil de Euharistie, înseamnă, de exemplu, că bărbatul care-și sărută nevasta după ce s-a împărtășit transmite mai departe particule microscopice din Sfintele Taine. Însă, odată ajunși în acest stadiu, putem să cerem certificat de smintiți fiindcă îl merităm pe deplin.
|
Evident ca transmite, daca mai are particule. Ca sa o lamurim odata, painea aceea si vinul sunt Trupul si Sangele Domnului, in mod efectiv, nu figurat. O faramitura din acea paine e tot Trupul Domnului, evident.