Citat:
În prealabil postat de Mihailc
"Împărtășirea" fătului din pântecele mamei este improbabilă inclusiv din punct de vedere fiziologic, întrucât fătul se hrănește din sângele mamei prin intermediul placentei. Or noi nu cunoaștem în ce măsură și dacă Trupul și Sângele Domnului subzistă autonom în componentele bio-chimice rezultate în urma digestiei, prin urmare orice aserțiuni categorice sunt excluse.
|
Foarte valida afirmatia.
Citat:
În prealabil postat de catalin2
Cum sa nu stim? Asta e insasi Impartasania. Impartasania consta in mancarea Trupului si Sangelui Domnului. Adica asimilarea Lui. Cineva care nu inghite Sfanta Impartasanie inseamna ca s-a Impartasit? Nu. Iar daca acele componente nu mai sunt Sangele si Trupul atunci credinciosul nu se impartaseste, doar nu se impartaseste in mod imaginar. De asta spuneam de invatatura lui Luther, la el impartasania e un fel de har, si nu ceva material.
|
Probabil din lipsa unor cunostinre de biologie, n-ai inteles ce a spus Mihailc.
Nu orice e in sangele mamei trece in sangele fatului. Placenta e o bariera in acest sens.
Tu faci niste afirmatii care n-au nici o baza si te contrazici si singur.
Mai intai spui ca Sf. Impartasanie e materiala, este si trebuie digerata, ca nu e in regula sa te gandesti la un fel de trans-substantiere, dar pe urma tu spui ca de fapt nu e paine si vin obisnuit ci ca altceva trans-material, care se asimileaza integral si nu produce deseuri.
Pe urma revii la materialitate si spui ca de fapt are totusi un circuit pur material si ca ajunge in sange si mai mult, declari cu atotstiinta (profetica?) ca ar trece si prin placenta si ajunge si la fat.
Si repet, asta pentru a apara o
conceptie modernista, mai mult, o afirmatie cvasi-singulara, care ridica si probleme de canonicitate (Impartasire inainte de Botez) si tocmai tu care erai "traditionalistul".
In ceea ce priveste canoanele care tin de varsat dupa Sf. Impartasanie, eu cred ca nu ofera certitudini in sensul discutiei de fata, ele nu se bazeaza pe certitudini ci sunt doar niste masuri prudentiale.