View Single Post
  #963  
Vechi 18.08.2015, 15:41:57
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Scurt si telegraphic ca ma grabesc. Scuze pentru tonul sententios

Poarta de intrare in crestinism este Botezul, NU Euharistia! Si un catehumen sau elev de clasa a 3-a stie asta. Cititi studiile Pr. Staniloae depre importanta acestei prime taine, fara de care omul e in afara Ecclesiei.

Pt. Catalin

Totusi, daca crezi ca ordinea si randuiala sacramentelor e aleatoare si/sau interschimbabila, astept citate din orice preot, sfant parinte, teolog care sa sustina ca prima Taina ar putea fi oricare alta si nu Botezul.

Pentru ca un om sa devina crestin si sa fie primit in randul Bisericii, pentru a incepe sa se impartaseasca cu Trupului lui Hristos, trebuie INTAI DE TOATE, sa fie botezat. E o conditie sine qua non!

Cu toatea astea, in situatia in care o mama insarcinata se impartaseste cu Trupul lui Hristos, pruncul din pantecele ei, desi inca nebotezat are totusi acces la energiile necreate ale lui Dumnezeu, intr-un mod doar de El stiut, asemenea harului care cheama si imbie si pe necrestini si pagani la Hristos.

Nu contesta niciun ortodox ca Painea si Vinul Euharistic nu ar fi Trupul si Sangele lui Hristos, insa mai departe, orice speculatii smintitoare despre traseul biologic al materiei Sf. Taine prin sistemul circulator, prin placenta etc., de la mama crestina la prunc inca necrestin, raman doar speculatii, care ne arunca in afara tainei.

Pana nu e botezat, pruncul, nefacand parte din Biserica, are parte doar de harul exterior, chemator (foarte binefacator, desigur).

Daca pruncul ar avea acces la deplinatatea harului, atunci i s-ar sterge pacatul stramosesc si n-ar mai trebui botezat. Dar inca nu am auzit sa fie cineva scutit de Botez pe motivul asta.

Asadar, as propune pentru cei care doresc continuarea acestui subiect, sa se puna accentul ceva mai mult si pe acest aspect – ordinea sfintelor Taine.

O intrebare pentru cei care mai citesc pe aici: cum intelegeti pasajul din Faptele Apostolilor 10, dat drept exemplu de catre Catalin? De ce credeti ca a mai fost nevoie ca oamenii aceia care primisera harul sa fie botezati?
Reply With Quote