View Single Post
  #6  
Vechi 19.08.2015, 01:56:04
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Truisme imbracate in limbaj de lemn si potrivit la discutia de fata ca nunca in perete.
Ca și acest răspuns?:

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Fii atent, erau unii mari fani la metoda asta: cand scoteau banul din buzunar aveau grija sa zdragane bine, sa vada toata lumea cum se face o donatie adevarata.
Din pacate, si-au luat-o peste nas de la o vaduva cu un (ultim) banutz.
Cand se rugau, o faceau cu alai mare, sa vada lumea cum arata o rugaciune adevarata, virtutea adevarata. Un vames pacatos le-a pus capac si de data asta.
Cand posteau, o faceau cu sac si cenusa, in mijlocul drumului, sa vada lumea cum arata un postitor adevarat.
Aici daca vrei te contrazici chiar cu Hristos care a zis "Tu însă, când postești, unge capul tău și fața ta o spală, a să nu te arăți oamenilor că postești, ci Tatălui tău care este în ascuns, și Tatăl tău, Care vede în ascuns, îți va răsplăti ție."
Interesant mod de încerca să justifici păcatul apelând la dragostea față de aproapele. În acest caz este de înțeles să dai un sens pervertit unor situații destul de clare.

Posturile randuite ca marturisire a lui Hristos (Cuv. Paisie Aghioritul)

Părinte, oamenii care trăiesc duhovnicește în lume trebuie să arate celor lumești că postesc?

– Când e vorba de posturile rânduite de Biserica noastră – miercurea, vinerea, posturile mari – atunci trebuie, pentru că aceasta este o mărturisire a credinței. Însă celelalte posturi, care se fac din nevoință, pentru dragostea lui Hristos, sau pentru a fi auzită rugăciunea noastră într-o anumită cerere, trebuie să se facă în ascuns”.


Postul și sminteala (Parintele Epifanie Teodoropulos)
Unii spun:

– Nu postim când ne aflăm la vreo întrunire ca să nu supărăm sau să smintim pe cineva cu ceea ce facem. Și comentau, spunând: oare, Hristos n-a spus ca să nu ne arătăm că postim, precum făceau și fariseii cei fățarnici?

Starețul a răspuns la asta în felul următor:

– Când postim, sau și atunci când facem orice altă faptă bună, trebuie să acționăm cu cuget smerit, ca niște “robi netrebnici”, ascultând de poruncile Bisericii. Și asta indiferent dacă ne văd sau nu ne văd oamenii. Așa cum nu trebuie nici să ne temem de dojana și comentariile lor când ne facem datoria față de poruncile lui Dumnezeu. Nu este corect ca în privința asta să depindem de faptul că se mâhnește sau “se smintește” cineva.

Dacă noi ne facem datoria noastră, responsabilitatea smintelii cade asupra celui ce se smintește, care într-o ultimă analiză fie nu recunoaște autoritatea lui Hristos și a Bisericii Sale asupra vieții noastre, fie că încearcă să-și justifice propria sa slăbiciune. Ne gândim la aceia ce se vor “sminti”, când ne vor vedea că postim, și nu ne gândim la cei ce ne văd că nu postim, eventual, că suntem creștini ortodocși. In acest din urmă caz responsabilitatea smintelii cade în întregime asupra noastră, deoarece noi suntem călcătorii poruncii.

Pe de altă parte dacă această silogistică o aplicăm și în celelalte porunci ale Bisericii, desființăm toată legea morală a lui Dumnezeu. De pildă vreau să merg la biserică. Dar aproape întotdeauna voi întâlni oameni pe drum. Și mă gândesc: “Dacă intru înlăuntru și mă văd, dacă sunt atei și potrivnici lui Hristos, se vor deranja și se vor întărâta. Dacă sunt creștini evlavioși, vor spune: “Ce creștin bun! Merge la biserică!” și lauda lor îmi va răpi folosul mergerii la biserică. Așadar, să nu merg la biserică. Voi merge la biserică atunci când nu mă va vedea nimeni”. Și astfel s-a dus cu mersul la biserică. Unde s-au mai auzit acestea? Care Evanghelie spune astfel de lucruri?

Nu este dragoste adevarata aceea care incalca postul (Parintele Arsenie Muscalu)

– Cum putem sa postim atunci cand un prieten ne gateste ceva de dulce: daca mancam incalcam postul, iar daca nu mancam nu tinem dragostea aproapelui?


– E o intrebare care se pune de foarte multi oameni. Porunca dragostei este porunca desavarsirii, dragostea este cununa tuturor virtutiilor. Sa ne intrebam intai: cine ne-a adus intai porunca dragostei? Porunca dragostei ne-a adus-o Mantuitorul Hristos. Biserica este pastratoarea poruncilor Lui. Biserica insa ne recomanda postul, atunci ce facem? Nu ascultam de Biserica, nu ascultam de Mantuitorul Hristos. Atunci in numele carui fel de dragoste sa incalcam porunca postului? Si aici este vorba de o neintelegere. As zice ca atunci cand este un post randuit de Biserica, trebuie sa il respectam.

Nu este dragoste adevarata aceea care incalca postul. Faptul de a ne cere cineva sa nu ascultam de Biserica dovedeste ca el nu asculta de Biserica, deci in numele cui ne cere sa ascultam de porunca dragostei? Ce fel de dragoste este?

Deci atunci cand Biserica ne randuieste vreme de post, trebuie sa ascultam mai mult de Ea, pentru ca daca vom asculta de Ea, ascultand-o vom ajunge si la dragoste pe calea credintei si a postului. Sa renuntam la post din dragoste pentru aproapele, pentru a nu-l intrista, numai atunci cand e vorba de un post particular, adica avem noi o nevointa a noastra, in afara celor randuite de Biserica. Atunci putem sa reununtam la ea de dragul aproapelui, pentru a nu-l mahni.

Deci cand e vorba de un post particular, renuntam la el pentru aproapele, dar cand e vorba de un post randuit de Biserica, e mai bine sa spunem cu smerenie ca postim, caci vom marturisi prin asta pe Hristos.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Cateodata ma intreb daca voi chiar aveti prieteni sau simtiti ceva pentru cineva.
Hâc! Bergenbier - prientenii știu de ce. Asta ai vrut să spui?

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Tu categoric nu, ca ai fi pus problema altfel, dar aproapele in dragostea ta?
Și cum l-ai fi făcut tu să înțeleagă dragostea ta față de el prin pogorământul pe care l-ai făcut, el, care nu dă doi bani pe postul tău (dovada - petrecere în post) și care clar nu ascultă de Biserică?

Last edited by ovidiu b.; 19.08.2015 at 10:21:56.
Reply With Quote