Citat:
Deci, cum trebuie procedat ?
|
Metodic - de la simplu la complex.
Esenta fiecarui lucru este asemenea unei
goliciuni.
Pentru ca
obiectul - pe care-l identificam cognitiv (ii desemnam o identitate) - nu poate fi gasit
sub forma de esenta in propria sa structura sau in afara acestuia.
Un "pahar" - aceasta identitate construita conceptual - nu poate fi regasita sub forma de esenta nici in structura paharului, nici in exteriorul lui.
"
Paharul" este un numen cu esenta neidentificabila.
Capacitatea de a-l percepe si a-l asocia cu o anumita semnatura grafica/sonora depinde de o pozitie relativa a observatorului. Daca acesta este prea departe de fenomen sau imersat abisal in el - nu poate sesiza neuniformitatile caracteristice fenomenului respectiv.
Prin sondarea progresiva a structurii sale fizice - "
paharul-esenta" se vaporizeaza - nu poate fi identificat in nicio cuanta structurala proprie.
Ceea ce desemnam ca "pahar" este de fapt un fenomen relativ (in sensul neexistentei unui
pahar esential )- ce depinde de o anumita decupare cognitiva a campului realitatii.
Din punct de vedere cognitiv, se intampla ceva minunat-straniu - acolo unde credem ca ne lovim de o soliditate,
esenta existentiala de fapt experimentam un gol.
Este ca si cum te astepti sa te lovesti de ceva, dar pur si simplu treci prin obstacol.
Cand identifica natura relativa a fenomenelor, mintea patrunde in toate directiile fara opreliste.
Este experimentata o minunata imponderabilitate, libertate fara nicio limita sau obstructie.
-----
Dpdv crestin se spune ca
esenta corpului este sufletul.
Insa care este
esenta sufletului?
Cine a cautat sa inteleaga
sufletul sufletului?
Gasind
sufletul sufletului scapam de multe fixatii, care in mod necesar sunt formate in procesul de investigare si cautare.
Identificam spatiul apofatic comun din care izvorasc toate.
Mintea, impartind realitatea in mii si mii de forme, este ea insasi impartita, imprastiata, neadunata, neintregita, neunita cu Izvorul a Toate.
Mintea adunata in esenta ei este simpla, unitara si nemarginita.
Fara pareri si artificii conceptuale.