Prea marea încredere în sine E prea marea încredere în minciUnimită ca complici.
Cum se grozăvește omul pârlacom și 'creștinul' și 'credinciosul' toată ziua? Păi crede el cu cât știe mai multe și cu cât face mai multe și cu cât poate mai multe în visul înșelător din ochii lui deschiși în care se vede el pe sine în cea mai mare lumină nedeosebind că acolo e înșelat și că se înșeală atunci când crede el că cu cât e mai mare, mai câștigător, mai învingător și cu cât știe mai multe cu atât mai mult suferința și pedeapsa care vine de la păcate e mai mică și mai puțină și mai nedureroasă... el ca fraierul crede că e câștigător muizând și că premiul este libera muizare ca premianții, ca știutorii când defapt nu e câștigător ci pierzător și nu profită ci risipește și nu-și dă seama că și-a preschimbat timpul pocăinței și făgăduinței în timpul semeției și al trufiei care-l scapă cică de păcate prin aroganță și putere de fiară căci crede el că oricât păcătuiește dacă a fost el premiant în ceva atunci nu se pune și crede că asta înseamnă meritele lui, nu i se mai pune, nu i se mai scriU păcatele, nu-l mai afectează și e tot mai indistructibil și infailibil și nestricăcios cu cât păcătuiește mai mult și mai crud și mai sadic fără opreliști... și o face mereu de parcă ar curăța ceva de murdărie, de păcat, dar o face prost și necredincios, cu grozăvie și necredință, curăță cu păcătos cu tot, de boală cu bolnav cu tot, de ramurile uscate cu pom și cu livadă și cu pădure cu tot... lăsând în urmă pustiirea și deșertificare și urâciunea faptelor sale... la loc sfânt!
Și asta nu e altceva decât îndoială și necredința acoperită cu viclenia dezvinovățirii prin faptul că face pe prostul crezând că o să poată înșela pe Dumnezeu dacă se arată și se dă un măscărici prostovan care nu știe ce face și se ține înșelat sperând că prostului nu i se iau în seamă satiricele puneri în scenă ironice, dar nu e satiră ci satană căci pomenind și reamintindu-și de Dumnezeu o face ca să-L hulească și să păcătuiască și să-L batjocurească frustrându-L și făcându-i în ciudă prin tot felul de viclenii ca într-un joc, dar nu e un joc frumos ci e un joc al păcătuirii căci orice joc te învață să greșești cât mai puțin ca să câștigi însă omul înșelat și păcălit joacă să se distreze bătându-și joc de sfințenie și câștigând păcătuire adică în realitate el pierde părându-i că câștigă și nepăsându-i că pierde mereu pentru iluzia visului trufaș al înșelătorilor pismași și răi care te fac mereu complici mituindu-te cu ceva ca să nu mai împlinești poruncile ci să păcătuiești pentru nebuna pofta de plăceri nebune, să te crezi un mare berou muizator câștigător pentru ca să fii și tu ca ei cât mai crud și rău căci cruzimea pare că e de dorit fiindcă seamănă cu credința... da nu e credință ci îndoială și neîncredere și necredință vopsită cu beroisme celebre... și nu i te poți opune în poftă fiindcă tot mereu primești câte ceva bun... și dacă primești e de bine... când colo ai devenit complice în viciu.
Păi fiți foarte cruzi cu viciul bun de tot dar lăsați viciosul trufaș și prost de viclean ce e și jmecher, lăsați-l în pace ca să-i vină și lui să se pocăiască!
Deci deosebiți boala de bolnav, viciul de vicios, uscătura din pom de pom, pofta bună de pofta rea și nu-l ucideți pe pofticios ci învățați-l să poftească binele și nu păcatul și răul și nu uitați ca totimpul să și iubiți... iubiți cu credință pentru că aveți pentru ce să iubiți și aveți pe cine să iubiți căci dacă ai pentru ce să iubești atunci merită să iubești și e ușor să iubești iar dacă n-aveți pentru ce să iubiți atunci iubiți după poruncă... iubiți și pe vrăjmașii voștrii însă nu contra lui Dumnezeu ci pentru Dumnezeu ca să vă mântuiți și nu ca să fiți complici și comuni în viciu!
Last edited by vsovivivi; 03.09.2015 at 13:38:08.
|