Citat:
...deci recunosti ca "procesul logic de gandire" e o unealta limitata care nu poate fi folosita in toate situatiile...ca de exemplu in situatia de mai jos:
"O fiinta fara cunostinta nu are liber arbitru, de facto "nu stie ce face"."
Mai sus afirmi ca inceputurile sunt inconceptibile ca imediat sa le faci "conceptibile" aplicandu-le procesul tau logic de gandire.
Hotaraste-te sunt inconceptibile or nu...daca sunt inconceptibile atunci logica nu poate fi aplicata ci trebuie gasit un alt instrument.O fiinta fara cunostinta are liber arbitru,pentru ca credinta tine loc de cunostinta.Adam ,s-a oprit sa creada in ceea ce i-a spus Dumnezeu( care tinea loc de cunoastere) si a inceput sa creada in ce ii spune un Necunoscut .In lumea aceasta 95% e credinta si 5% cunoastere.Manualele de fizica,matematica,etc. sunt invatate pe baza credintei in autoritatea celor care le-au scris.Ca sa verifici fiecare informatie dintr-un manual ti-ar trebui o viata.
|
"
Inceputul inceputurilor este inconceptibil pentru capacitatile noastre de intelegere actuale."
Inclusiv aceasta observatie este consecinta unui proces logic de gandire -
bazat pe observatie si rationament (in aces caz o investigatie iterativa pe lantul 'cauza - efect' pentru identificarea primei cauze - cea care nu este si un efect).
Procesul logic de gandire este cel mai bun instrument, cel mai valoros pe care il avem la indemana - pentru ca pe baza acestuia putem trage concluzii facand apel la analize, comparatii.
Gandind logic putem discrimina raul de bine - putem identifica ceea ce produce, de fapt, suferinta si ceea ce produce, de fapt, fericire.
Credinta face parte din procesul logic de gandire - nu este un proces disjunct, separat.
Credinta este, de fapt, o ipoteza rezultata in baza unor observatii si analize rationale -fara dovada imediata, tangibila - pe care alegem sa o validam si, ulterior sa experimentam realitatea din punctul ei de vedere.
Credem in Dumnezeu pentru ca observam ca existam, ca exista fenomene guvernate de
legi si ca toate acestea ar trebui sa aiba o
cauza initiala.
Complexitatea lor sugereaza o
cauza superioara - care sa circumscrie inclusiv fiinta - o numim Dumnezeu (in limba romana).
Toate aceste secvente de gandire sunt articulate - fac parte dintr-un proces logic.
Ipoteza (credinta) si evaluarile logice ale experientelor sunt angajate in tandem - se sustin una pe cealalta pana cand ipoteza este confirmata.
Procesul logic de gandire nu poate fi exclus. (dreapta chibzuinta - cea care reactioneaza adecvat la diferite fluctuatii circumstantiale, evenimente).
-------
Adam s-a oprit sa creada in porunca Lui Dumnezeu, nu pentru ca era neascultator/razvratit din fire, ci pentru ca nu i-a inteles rationalitatea, nu s-a inteles pe sine.
Altfel, Adam nu putea fi mintit si amagit.